Saltar ao contido principal

Rock e Xeografía

O voso día a día está plagado de detalles que serven para ensinar Historia, Ciencias, Lingua ou o que nos propoñamos. Por exemplo, na música. Pasou esta mesma semana na clase de 2ºBAC. Un tema do grupo de rock urbano Extremoduro serviunos para ilustrar o por que da emigración en determinadas áreas de España e para acompañar unha pirámide de poboación estremeña. Pero serviría igualmente para falar de Historia, Cultura Clásica ou figuras literarias.

Na peza Extremaydura, entre notas de roubos, desamor e sexo (o clásico neste grupo), e alusións a Deus e ao mito de Prometeo, atopamos moito fartazgo de terra inhóspita e maltratada: exceso de pantanos (os plans de repoboación durante o franquismo), contaminación nuclear (Estremadura ten dous reactores nucleares, dun total de oito en España), e ausencia de oportunidades económicas (voitres, landras, e pouco máis). En definitiva, o noxento (de aí o vómito inicial) cansancio propio do emigrante.

Cun Clic no disco, escoitamos o tema!


Alguén dá máis información en tan pouco tempo?

Comentarios

  1. A conciencia non me permite deixar este apartado sen aportación : )
    bueno, para empezar... algo que estamos montando o grupo de acordeóns da Escola de música de Meira é que me parece boa idea deixar aquí...
    http://www.youtube.com/watch?v=RUAPf_ccobc

    ResponderEliminar
  2. Buf! Encántame! A música, e ata o título: libertango.
    Teremos a posibilidade de vervos algún día aquí, nunha entrada propia? (un trociño dun ensaio, a estrea, unha actuación calquera,...). Creo que lle gustaría a todo o mundo.

    ResponderEliminar
  3. Martinha12/6/11

    Sí q se pode aprender bastante con eses detalles dos q falas!

    Extremoduro.. sí, gústame.. transmíteme cousas.. :). jaja

    Non sei cómo apareceu aquí Piazzolla..Pero permitídeme engadir:

    http://www.youtube.com/watch?v=JytXR0qzsvs


    Son as dúas pezas que vamos tocar en Meira o día 25, no concerto d fin de curso!

    Pois.. home, non sei, por min non habería problema! habería que grabar e esas cousas.. jaja

    ResponderEliminar
  4. Encántame ter aquí o adianto do que sexa no que estades traballando. Gracias.
    Hai que estar nese concerto do día 25!
    Marta: tómoche a palabra! Por favor, cando poidas, escríbeme á miña dirección de correo, e así plantéxoche a idea coa que ando, a ver que che parece.

    ResponderEliminar
  5. Martinha18/6/11

    Oh! Vasnos ir ver? ...

    :)

    Por certo, xa vin o correo! cando teña tempo cóntoche!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

6º Concurso CineHistoria

Despois de 5 edicións, non pensaríades que deixaríamos acabar o curso sen o noso concurso favorito, non...? Pois benvidos a CineHistoria! , o certame de minicríticas de cine máis famoso da comarca!  Velaquí as 40 críticas (en formato orixinal) desta edición,. Podedes lelas todiñas nos comentarios! As normas e o sentido do concurso xa o sabedes , pero por se acaso...: Para quen? Participan os meus alumnos de Historia de 1º de Bacharelato . Este ano, 40. Que teñen que facer? Eu reparto unha listaxe dunhas 50 pelis .  Cada un deles ten que elixir unha para ver antes dunha data límite. Condición obrigada: que non a viran nunca!  Onde e cando? Cando acabou o tempo para ver as pelis, un día, sen previo aviso reparto en clase un papel.  Cada participante ten 8 liñas e uns 20 minutos para escribir . Como facelo? A crítica debe ser algo máis que un resumo. Debe ter opinión, análise, orixinalidade e, sobre todo, espertar unha emoción no que le. Prohibido deix

V Concurso CineHistoria

Os bos costumes non se poden perder. Por iso, había que volver coa quinta edición do Concurso máis lonxevo (creo) do noso instituto.  Como cada ano, convoco aos meus alumnos de Historia do Mundo Contemporáneo (1º Bacharelato) a un certame, que non é máis que unha escusa para ver cine... e, a través dese cine, para tecer lazos invisibles coa Historia, ou sinxelamente coa vida .  Que como o facemos? Doado. Entrego unha lista ampla de películas coas que un se pode achegar á Historia (ou ao bo cine); concedemos un prazo de tempo para que cada alumno poida ver polo menos unha delas; e cando todos teñen visto xa a súa peli, chego un día por sorpresa a clase e exclamo: " Aquí comeza o Concurso de Críticas CineHistoria! ";  ese día, nun silencio de 20 minutos e baixo pseudónimo, cada alumno esfórzase por escribir a crítica da peli que viu, sabendo que debe facelo da forma máis persoal, orixinal e efectiva posible...   Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o V CONCURS

III Concurso CineHistoria

Como cada curso, e xa van tres, en 1º de Bacharelato empregamos a Historia como unha escusa para ver cine... Ou será que usamos o cine como escusa para ver a Historia? O funcionamento é sinxelo. Entrego unha lista de películas por época histórica, concedo un prazo amplo para ver unha delas e despois realizamos un concurso de críticas onde cada un busca unha forma orixinal e breve de falar da peli que elixiu... Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o  III CONCURSO CINE HISTORIA  de 1º Bacharelato! 49 películas na lista. 41 candidatos que escribiron a súa minicrítica (8 liñas). 3 pelis de premio (as da imaxe) para as 3 mellores! A partir desta tarde podedes lelas todas, nos Comentarios  desta entrada. Este Xoves 4 , na clase e no blog:  Gañadores, Premio e Foto! Sorte a todos!