Saltar ao contido principal

Carta a alumnos suspensos?

Sempre me gusta intentar sorprender na clase con algún recurso inesperado, para saír do rutinario, pararnos a pensar xuntos en voz alta, ou sacar algo de proveito a partir do que pasa aí fóra. Onte foi luns, volvíamos do parón de Nadal, e non quería comezar sen compartir con eles (con vós) algo que non sabía se viran durante eses días... e que me parecía importante poñerlles; ao fin e ao cabo, neste país de telecinco, non é nada de nada habitual que os profes poidan saír na tele falando de educación.

Non me digades que aínda non visteis a película "Freedoms Writers"?

A cousa está cambiando. Todo comezou hai uns meses, cando o mestre César Bona foi elixido como un dos 50 candidatos ao Global Teacher Prize, unha especie de Premio Nobel da Educación. A prensa fíxose eco enseguida e César comezou a ser chamado por todo tipo de medios. Por primeira vez en moito tempo, puiden ver a un profesor, e non a un político, falando de educación. E ademais dunha maneira exemplar. Bravo, César!


E durante estes días de Nadal, foi Pablo Poo, profesor de Lingua Castelá, quen logrou facerse un oco, supoño que sen querer chegar tan aló. O motivo é a carta que este mestre decidiu escribir aos seus alumnos. En concreto, aos seus alumnos suspensos... E eu engadiría máis: aos alumnos que suspenden porque non queren afrontar o reto de intentalo. Afrontalo de verdade, como se enfrontan os retos: para ir a por eles.

Esta carta publicouse no xornal dixital ElHuffingtonPost, pero o que a converteu nalgo en boca de todos, foi que non era só un texto; contiña tamén un vídeo. Un vídeo que el mesmo gravou e subiu a Youtube, para dicirlles catro verdades: que deberían estar fastidiados, que pensan que o saben todo e non saben nada, que a vida é unha "putada" e... e por que mellor non o ves ti tamén?


E Alégrome. Alégrome de ver que hai moitos profesores que levan o seu traballo máis aló do estreito espazo e tempo da aula. Alégrome de que os meus alumnos souberan ver, por enriba dos reproches ou incluso da xeralización, unha intención sana e motivadora. E sobre todo, alégrome de que, dunha vez por todas, quen fale neste país de educación sexan os mestres. 

Comentarios

  1. Anónimo11/1/17

    Bravo!! Por eses profesores que loitades por cambiar cousas na educación, seguro que entre todos o lograredes, moito ánimo, forza e ganas pra seguir adiante ainda que no camiño vós encontredes con moitas trabas.

    ResponderEliminar
  2. Ola Miguel! Qué ganas de seguir os pasos destes mestres.. e os teus! Na carreira fai falla mellorar moito en canto a educación que recibimos... bótase moito en falta consellos que dan mestres como este!
    Un abrazo enorme!

    ResponderEliminar
  3. O primeiro obstáculo é o sistema, a forma na que todo está montado, onde o menos importante, ás veces, é aprender; ou onde as últimas persoas nas que se pensa son precisamente as máis interesadas: o alumnado; ou no que non parece haber tempo para nada que non sexa tirar para adiante, dar temario e chegar con materia suficiente ao exame de turno. Odio tirar para adiante. Non quero vivir no anacrónico. As clases sen un ápice de emoción, de motivación ou de acción deberían estar prohibidas.

    Hai tanto que cambiar, que ás veces teño a tentación de solicitar unha excedencia para irme por aquelas escolas e institutos de Galicia, España ou Europa que teñen mestres, métodos, técnicas ou dinámicas que sobresaen, que innovan, que melloran, que buscan dar un paso de xigante. Ir a intercambiar e a aprender de outras persoas. Porque todos temos que dar ese paso, sen agardar polo sistema.

    Silvia, teño moitas ganas de falar contigo. Non sei o que se ensina aos novos mestres, pero seguro que ti tamén, coma min, debeces por entrar en aulas onde o traballo é emoción pura e dura ao servizo da aprendizaxe. Só nesas aulas, as outras xa as coñecimos e padecimos suficiente. Espero poder verte pronto, e así intercambiarmos ideas e consellos. De mestre a mestre. E de alumno a alumno.

    Un abrazo moi moi grande.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Prehistoria en Campo Lameiro

O pasado xoves tivemos a sorte de estar en Campo Lameiro , camiñando entre petróglifos  cheos de cervos, labirintos e círculos milenarios . Facede clic na fotografía... e veredes! E agora que sabemos da Prehistoria ... a Historia deste día contarédela vós!  Acaso hai alguén mellor para facelo...? Pensa o que che sorprendeu, o que aprendeches, o que che gustou ou fará que recordes este día...  e escríbeo aquí para poder lembralo cando pasen os anos. 

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...