Saltar ao contido principal

Perfect Sense: o que importa

Esta película provoca síntomas graves que me vexo obrigado a adiantarvos.

Eles. Susan é epidemióloga, investiga epidemias, traballa (como di ela) coa dor e a miseria. A ventá do seu piso dá a unha especie de patio, ao que de cando en vez sae Michael, cociñeiro nun restaurante, nos momentos de descanso que atopa. Un día obsérvanse, recoñécense, desexan descubrirse. E mentres os vemos achegarse, sucede todo. A eles, a nós, a todos.

Os síntomas aparecen sen aviso, e propáganse velozmente entre as persoas. Primeiro, sentes unha repentina e inconsolable tristeza, un enorme sentimento de dor ante as cousas perdidas durante a vida. Non dura moito, apenas unhas horas. Pero cando se vai, a persoa que o sufriu descubre horrorizada que xa non ten olfato. Perdeches a capacidade de oler... e en consecuencia, tamén, o sentido do gusto. Cando todos nos damos conta desta perda, desátase o pánico, e aparece un impulso incontrolable por comer, que dura uns minutos. Tras ese impulso, todos comprenden que a humanidade está enferma de algo. Tempo de reaccionar.

É curioso pensar cómo reaccionaría cada grupo mundial ante o descoñecido: os ecoloxistas falan dun cataclismo ambiental; a intelixencia militar, dun ataque ao mundo libre perpetrado polos fundamentalistas; os fundamentalistas, dun castigo de deus a un mundo no que ninguén cre, e prometen que o olfato volverá aos que teñen fe. Outros acusan aos poderes capitalistas de liberar un virus para estimular a economía... Alguén dá máis?

E mentres os humanos se pelexan, novos síntomas se expanden: ira, violencia, xordeira... Algúns empezan a preguntarse como sonará a fin do mundo. Outros, vendo todo o que perderon, comezan a preguntarse que será o seguinte... Atréveste a sentilo?

Esta non é unha peli de catástrofes nin heroes. Pero si de sentir e pensar. 
Aquí quizais descubras, tras perder, que nos sobra case todo. 
Incluso os sentidos...

(Clic no cartel, para ver trailer)

Comentarios

  1. Iván1/8/13

    Grandísimos actores, me la apunto!

    ResponderEliminar
  2. E nesta película demóstrano ben!

    ResponderEliminar
  3. Alba Melenre27/9/13

    Nunca había escuchado hablar de esta película, y la verdad que por lo que he leído, no entiendo el porque.... Estoy deseando verla. A ver si puedo aprovechar este fin de semana para verla, y estoy segura de que me gustará

    ResponderEliminar
  4. Alba: vaiche encantar! É unha peli diferente, que te vai sorprendendo a cada pouco. Nin cataclismos, nin héroes, nin efectos especiais. Para que? Só duas persoas normais, enfrontadas a algo para o que ninguén está preparado...

    Como lin un día: "cando a dor aparece, e todo desaparece... que nos queda?"

    Disfrútaa! E xa nos contarás...
    :)

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...