Saltar ao contido principal

Navegar sen móbiles

Esta é a competición máis longa e dura que existe. Agora chámana Volvo Ocean Race, pero segue sendo a carreira da volta ao mundo a vela. Nove meses navegando arredor do planeta, entre borrascas e océanos, e sen un árbitro que poida paralo todo cando as cousas se poñen feas e perigosas. No mar, se hai temporal, ninguén se pode baixar ata que o barco e a tripulación logran saír del.


Hoxe lin que 3.000 alumnos coma vós están tendo a sorte de poder escoitar nos seus institutos (en Levante) a un dos regatistas da última edición. Nas charlas, ensínase como é a vida a bordo: que comen, como durmen, como se navega cando as ondas superan os 15 metros de altura, ou que significa afrontar xuntos o éxito e o fracaso. Coma dun equipo de verdade. Falarán de valores que outros deportes raras veces logran ensinar coa mesma tenacidade. E darán a coñecer palabras tan fermosas como Orza, Foque, Eslora, Driza, Obenque, As de guía, Través... Palabras que, extrañamente, apenas coñecemos neste país con miles de quilómetros de costa e centos de anos de tradición mariñeira.

No 2005 esta carreira saiu de Galicia. Cruzando o Mar do Norte en pleno temporal, nun brutal golpe de mar, un dos barcos perdeu un tripulante. A onda barreu totalmente a cuberta e cando toda a auga se evacuou, alí faltaba unha persoa. Os seus compañeiros vírono arrastrado pola corrente, cada vez máis lonxe do veleiro, apenas uns brazos en alto loitando por asomar. Con enorme dificultade, só puideron rescatar o corpo sen vida. E na inmensidade do océano, con ondas de 11 metros e o cadáver dese amigo resgardado na bodega, o Abn Amro 2 aínda tivo que acudir en axuda do equipo español, que vira abrirse unha vía de auga no seu casco. Case 24 horas navegaron xuntos, en paralelo, por se era necesario o rescate, ata que non houbo máis remedio que facelo. 19 persoas e un cadáver viaxaron xuntos e abatidos durante horas nun barco habilitado para tan só 10 tripulantes. Ao cabo dunhas horas a organización recolleu aos españois, e o barco holandés seguiu o seu camiño ata rematar  escrupulosamente a etapa. Tal e como os dez tripulantes desexaban antes de partir. 

Os barcos non foron feitos para estar amarrados en porto, senón para navegar. Como as persoas. Porque, como diría un vello amigo... Non se pode ir por aí á deriva, sen un soño.

Comentarios

  1. Sandra4/5/13

    Buf... menudas imaxes! a verdade é que véndoas non extraña o suceso que contas, triste historia.
    É certo que non se poden deixar os soños á deriva, hai que ir a por eles, aínda que ás veces, nos coste tanto conseguilos coma ós tripulantes da Volvo Ocean chegar a meta.

    ResponderEliminar
  2. Ola Sandra! Tes razón, triste historia, pero na que tamén atopamos cousas das que aprender: valor, solidariedade, espírito de equipo, sensibilidade, respecto ás normas... É unha historia humana. O deporte, ás veces, parécese a unha vida levada ao extremo.

    ResponderEliminar
  3. Vitoria6/5/13

    As veces penso que se a aventura da nosa vida non se parece a de Ulises non é porque o noso barco non sexa capaz de navegar, senon porque xa non existen mares inmensos cheos de prodixios: sireas, illas habitadas por estrañas mulleres, por cíclopes..
    Pero non é verdade, o noso Mediterráno somos nos mesmos: a audacia da nosa mente e o estremecemento do noso corazón son os creadores de canto portentoso e novelesco hai no mundo. (relendo a Conrad)

    ResponderEliminar
  4. Ao mellor é que todas as vidas son unha "Odisea". E o único que cambia é a actitude que cada un tome ante ela: por iso tamén na vida hai cíclopes, magas, aproveitados, cans de ollos leais ou sereas de canto irresistible.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...