Saltar ao contido principal

Camuflaxe con estilo

"No, la pintura no está hecha para decorar las habitaciones. 
Es un instrumento de guerra ofensivo y defensivo contra el enemigo". 
Pablo Picasso

E aí o tedes. Con vós, o transtlántico Mauritania, navegando en plena Primeira Guerra Mundial:


A foto é antiga, e daquela non había cor. Pero como sabedes, a xente que loitou e viviu esa época si vía en cor, coma nós... Así que unha visión máis realista do HMS Mauritania viría a ser esta:

O Cubismo era a rompedora corrente artística do momento. Encabezada por Picasso, rachara con toda a pintura anterior e caracterizábase polo emprego de formas xeométricas como triángulos, rectángulos ou cubos. Como no famoso "Guernica". Pero o curioso é que tamén se aplicara aos barcos. A idea xorde en plena guerra, polo medo que había a ser vistos e atacados por submarinos alemáns. O oficial Norman Wilkinson relataba así como se lle ocorrera:
"Cando volvía a Davenport, cedo pola mañá, ocorréuseme que, como era imposible pintar un barco para que non o avistara un submariño, había que facer xustamente o contrario: pintalo para romper a súa forma e confundir así ao oficial inimigo".
Ao disfrazar o navío desta maneira, o efecto óptico facía máis difícil distinguir onde se atopaba a proa, cal era o ángulo de dirección ou a que velocidade se estaba movendo o buque. Sen contar o efecto anímico de tanta cor e estilo sobre os que ían a bordo. Porque non me digades que non era... diferente?



Esta técnica de camuflaxe naval foi coñecida como "Dazzly Painting". Pero despois, durante a Segunda Guerra Mundial, os británicos aínda intentaron darlle unha volta máis ao asunto. Pintando o casco coas cores dos acantilados, e distribuíndo coidadosamente montóns de parasoles da mesma cor sobre a cuberta, buscaban invisibilizar o barco fronte a posibles avións ou submariños inimigos. E é que, como diría o outro: "A cabeza non para..."

Comentarios

  1. Maria Martinez Gonzalez 1º ESO D15/5/13

    Profe gustame o teu blog e moi interesante y fala de moitisimas cousas que non sabia que me impresionan moitisimo como o das illas Cies.
    Hoxe en clase quedei flipando co dos barcos porque a min sempre me interesou as cousas que teñen que ver cos barcos undidos e o mar como o do Titanic.

    ResponderEliminar
  2. María! Non sabes que ilusión me acaba de facer ver este comentario! Ás veces, coma hoxe na túa clase, atopo tempo para ensinarvos algunha cousa interesante do blog, pero nunca sei se vos "chega" realmente ata que leo os vosos comentarios. :)

    A min tamén me gustan moito os barcos, pero sobre todo os barcos antigos (afundidos, ou non), e tamén os de vela, eses que precisan o vento para moverse. Non sei se o viches, pero na entrada titulada "Navegar sen móbiles", hai un vídeo incrible... Envexo a eses navegantes, capaces de moverse por un mar así. Xa me contarás! (podes asinar só co teu nome se o prefires)

    Encantáme lervos aquí. Moitas grazas! :)

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...