Saltar ao contido principal

Camuflaxe con estilo

"No, la pintura no está hecha para decorar las habitaciones. 
Es un instrumento de guerra ofensivo y defensivo contra el enemigo". 
Pablo Picasso

E aí o tedes. Con vós, o transtlántico Mauritania, navegando en plena Primeira Guerra Mundial:


A foto é antiga, e daquela non había cor. Pero como sabedes, a xente que loitou e viviu esa época si vía en cor, coma nós... Así que unha visión máis realista do HMS Mauritania viría a ser esta:

O Cubismo era a rompedora corrente artística do momento. Encabezada por Picasso, rachara con toda a pintura anterior e caracterizábase polo emprego de formas xeométricas como triángulos, rectángulos ou cubos. Como no famoso "Guernica". Pero o curioso é que tamén se aplicara aos barcos. A idea xorde en plena guerra, polo medo que había a ser vistos e atacados por submarinos alemáns. O oficial Norman Wilkinson relataba así como se lle ocorrera:
"Cando volvía a Davenport, cedo pola mañá, ocorréuseme que, como era imposible pintar un barco para que non o avistara un submariño, había que facer xustamente o contrario: pintalo para romper a súa forma e confundir así ao oficial inimigo".
Ao disfrazar o navío desta maneira, o efecto óptico facía máis difícil distinguir onde se atopaba a proa, cal era o ángulo de dirección ou a que velocidade se estaba movendo o buque. Sen contar o efecto anímico de tanta cor e estilo sobre os que ían a bordo. Porque non me digades que non era... diferente?



Esta técnica de camuflaxe naval foi coñecida como "Dazzly Painting". Pero despois, durante a Segunda Guerra Mundial, os británicos aínda intentaron darlle unha volta máis ao asunto. Pintando o casco coas cores dos acantilados, e distribuíndo coidadosamente montóns de parasoles da mesma cor sobre a cuberta, buscaban invisibilizar o barco fronte a posibles avións ou submariños inimigos. E é que, como diría o outro: "A cabeza non para..."

Comentarios

  1. Maria Martinez Gonzalez 1º ESO D15/5/13

    Profe gustame o teu blog e moi interesante y fala de moitisimas cousas que non sabia que me impresionan moitisimo como o das illas Cies.
    Hoxe en clase quedei flipando co dos barcos porque a min sempre me interesou as cousas que teñen que ver cos barcos undidos e o mar como o do Titanic.

    ResponderEliminar
  2. María! Non sabes que ilusión me acaba de facer ver este comentario! Ás veces, coma hoxe na túa clase, atopo tempo para ensinarvos algunha cousa interesante do blog, pero nunca sei se vos "chega" realmente ata que leo os vosos comentarios. :)

    A min tamén me gustan moito os barcos, pero sobre todo os barcos antigos (afundidos, ou non), e tamén os de vela, eses que precisan o vento para moverse. Non sei se o viches, pero na entrada titulada "Navegar sen móbiles", hai un vídeo incrible... Envexo a eses navegantes, capaces de moverse por un mar así. Xa me contarás! (podes asinar só co teu nome se o prefires)

    Encantáme lervos aquí. Moitas grazas! :)

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

6º Concurso CineHistoria

Despois de 5 edicións, non pensaríades que deixaríamos acabar o curso sen o noso concurso favorito, non...? Pois benvidos a CineHistoria! , o certame de minicríticas de cine máis famoso da comarca!  Velaquí as 40 críticas (en formato orixinal) desta edición,. Podedes lelas todiñas nos comentarios! As normas e o sentido do concurso xa o sabedes , pero por se acaso...: Para quen? Participan os meus alumnos de Historia de 1º de Bacharelato . Este ano, 40. Que teñen que facer? Eu reparto unha listaxe dunhas 50 pelis .  Cada un deles ten que elixir unha para ver antes dunha data límite. Condición obrigada: que non a viran nunca!  Onde e cando? Cando acabou o tempo para ver as pelis, un día, sen previo aviso reparto en clase un papel.  Cada participante ten 8 liñas e uns 20 minutos para escribir . Como facelo? A crítica debe ser algo máis que un resumo. Debe ter opinión, análise, orixinalidade e, sobre todo, espertar unha emoción no que le. Prohibido deix

V Concurso CineHistoria

Os bos costumes non se poden perder. Por iso, había que volver coa quinta edición do Concurso máis lonxevo (creo) do noso instituto.  Como cada ano, convoco aos meus alumnos de Historia do Mundo Contemporáneo (1º Bacharelato) a un certame, que non é máis que unha escusa para ver cine... e, a través dese cine, para tecer lazos invisibles coa Historia, ou sinxelamente coa vida .  Que como o facemos? Doado. Entrego unha lista ampla de películas coas que un se pode achegar á Historia (ou ao bo cine); concedemos un prazo de tempo para que cada alumno poida ver polo menos unha delas; e cando todos teñen visto xa a súa peli, chego un día por sorpresa a clase e exclamo: " Aquí comeza o Concurso de Críticas CineHistoria! ";  ese día, nun silencio de 20 minutos e baixo pseudónimo, cada alumno esfórzase por escribir a crítica da peli que viu, sabendo que debe facelo da forma máis persoal, orixinal e efectiva posible...   Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o V CONCURS

III Concurso CineHistoria

Como cada curso, e xa van tres, en 1º de Bacharelato empregamos a Historia como unha escusa para ver cine... Ou será que usamos o cine como escusa para ver a Historia? O funcionamento é sinxelo. Entrego unha lista de películas por época histórica, concedo un prazo amplo para ver unha delas e despois realizamos un concurso de críticas onde cada un busca unha forma orixinal e breve de falar da peli que elixiu... Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o  III CONCURSO CINE HISTORIA  de 1º Bacharelato! 49 películas na lista. 41 candidatos que escribiron a súa minicrítica (8 liñas). 3 pelis de premio (as da imaxe) para as 3 mellores! A partir desta tarde podedes lelas todas, nos Comentarios  desta entrada. Este Xoves 4 , na clase e no blog:  Gañadores, Premio e Foto! Sorte a todos!