Saltar ao contido principal

Consumismo: exemplo práctico

Continua carreira por aumentar beneficios. Esa é, xa o sabedes, unha das características básicas do sistema económico capitalista no que vivimos. Esta semana, tratando de explicalo na clase de bacharelato, non era difícil atopar exemplos. Lembrades as técnicas comerciais dos supermercados?:
  • Fannos entrar pola dereita da liña de caixas, porque saben que unha vez dentro preferimos circular no sentido contrario ás agullas do reloxo. 
  • Os carriños da compra desvíanse sempre cara a esquerda para obrigarnos a conducilos con esa man e para que teñamos así a dereita más libre e disposta para coller produtos dos estantes.
  • Ademais, os carros teñen o fondo inclinado preto de nós para reducir a sensación de que se van enchendo. Para que coller un carro se non o vas a encher?
  • Os produtos máis demandados (auga, leite, carne...) lévanse ao fondo, para poder tentarnos con outras cousas que non prevíamos comprar.
  • Os máis caros sitúanse nos estantes á altura de ollos e mans, onde e máis fácil velos e máis cómodo que os collamos; na parte de abaixo, os imprescindibles.
  • Os de compra impulsiva, en cambio, colócanse nas caixas, para que piques facendo cola.
  • O ancho dos corredores fará que teñamos que parar frecuentemente, quedando expostos en moitas ocasións aos produtos de ambos lados.
  • Ata nos prezos, saben que nos atraen máis os que rematan en 5, 7 ou 9...
Todas están citadas no libro Ajuste de Cuentas, de Vicens Castellano. Co mesmo título, Vicens tiña un programa de televisión no que axudaba a familias en apuros económicos, tratando de ensinarlles como se meteran no problema e como debían aprender a saír del. Vicens, reeducábaos. Houbo moitos episodios, e en cada un había un tipo de familia diferente. Pero de todos os que vin, este que vos deixo aquí é un dos meus favoritos. Por diferente e por didáctico. Desta vez, non é un problema de falta de ingresos, pois entre os dous gañan máis de 6.000 euros ao mes, senón dunha falla de control total sobre o gasto e un consumismo que xa veredes ata que punto chega.

Comentarios

  1. Samantha29/9/12

    Aínda me lembro de estas clases, Miguel. A verdade é que as lembro como se fosen onte. Oxalá os teus novos alumnos as recorden sempre :)

    ResponderEliminar
  2. Ola Samantha! Eu contentome con que as recorden ata os exames... Pero sobre todo ao moverse polo supermercado.
    Acordome ben das vosas caras ao ver algunha parte do vídeo...

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

6º Concurso CineHistoria

Despois de 5 edicións, non pensaríades que deixaríamos acabar o curso sen o noso concurso favorito, non...? Pois benvidos a CineHistoria! , o certame de minicríticas de cine máis famoso da comarca!  Velaquí as 40 críticas (en formato orixinal) desta edición,. Podedes lelas todiñas nos comentarios! As normas e o sentido do concurso xa o sabedes , pero por se acaso...: Para quen? Participan os meus alumnos de Historia de 1º de Bacharelato . Este ano, 40. Que teñen que facer? Eu reparto unha listaxe dunhas 50 pelis .  Cada un deles ten que elixir unha para ver antes dunha data límite. Condición obrigada: que non a viran nunca!  Onde e cando? Cando acabou o tempo para ver as pelis, un día, sen previo aviso reparto en clase un papel.  Cada participante ten 8 liñas e uns 20 minutos para escribir . Como facelo? A crítica debe ser algo máis que un resumo. Debe ter opinión, análise, orixinalidade e, sobre todo, espertar unha emoción no que le. Prohibido deix

V Concurso CineHistoria

Os bos costumes non se poden perder. Por iso, había que volver coa quinta edición do Concurso máis lonxevo (creo) do noso instituto.  Como cada ano, convoco aos meus alumnos de Historia do Mundo Contemporáneo (1º Bacharelato) a un certame, que non é máis que unha escusa para ver cine... e, a través dese cine, para tecer lazos invisibles coa Historia, ou sinxelamente coa vida .  Que como o facemos? Doado. Entrego unha lista ampla de películas coas que un se pode achegar á Historia (ou ao bo cine); concedemos un prazo de tempo para que cada alumno poida ver polo menos unha delas; e cando todos teñen visto xa a súa peli, chego un día por sorpresa a clase e exclamo: " Aquí comeza o Concurso de Críticas CineHistoria! ";  ese día, nun silencio de 20 minutos e baixo pseudónimo, cada alumno esfórzase por escribir a crítica da peli que viu, sabendo que debe facelo da forma máis persoal, orixinal e efectiva posible...   Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o V CONCURS

III Concurso CineHistoria

Como cada curso, e xa van tres, en 1º de Bacharelato empregamos a Historia como unha escusa para ver cine... Ou será que usamos o cine como escusa para ver a Historia? O funcionamento é sinxelo. Entrego unha lista de películas por época histórica, concedo un prazo amplo para ver unha delas e despois realizamos un concurso de críticas onde cada un busca unha forma orixinal e breve de falar da peli que elixiu... Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o  III CONCURSO CINE HISTORIA  de 1º Bacharelato! 49 películas na lista. 41 candidatos que escribiron a súa minicrítica (8 liñas). 3 pelis de premio (as da imaxe) para as 3 mellores! A partir desta tarde podedes lelas todas, nos Comentarios  desta entrada. Este Xoves 4 , na clase e no blog:  Gañadores, Premio e Foto! Sorte a todos!