Saltar ao contido principal

Imbéciles de verán

Sabedes que é isto?





Mirade ben. Cantas pode haber? Dez, doce, vinte? Pois non, son cincocentas. Cinco veces cen, e todas xuntas, infladas e completamente queimadas. Ovellas. A fotografía foi tomada hai unha semana en Cataluña, preto da fronteira entre Francia e España, onde aconteceu ese enorme e devastador incendio no que tamén morreron catro persoas. Dúas, pai e filla, ao tirarse ao mar para fuxir das lapas. Do número total de animais mortos non temos cifras porque, curiosamente, non se contan como vítimas senón como danos materiais ou económicos. Para os que fan as leis e recontos, estas non son vidas. Os pastores que estaban co rabaño, que salváronse in extremis botándose ao río, contan a El País entre bágoas que "chegou un momento en que as ovellas amontonáronse e quedaron paralizadas de medo, sen que houbera forma de movelas, nin sequera dándolles con paus". Arredor, vense cans chamuscados pero vivos, que non teñen forzas nin para ladrar. E no alto dunha viga, un gato que quedou completamente cego. A policía soubo que a orixe do incendio estivo nunha cabicha. Un imbécil cunha maldita cabicha.

Foi en Girona, pero puido e pode suceder en calquera lado. Galicia, co monte en estado de abandono, ten moitos boletos. Cando ese incendio tivo lugar eu volvía dunha viaxe de varios días en Madeira, unha illa en pleno Atlántico, algo ao norte das Canarias. De orixe volcánica, é un lugar cun relevo impresionante, cheo de acantilados, cumes e ladeiras de pendentes imposibles, con casas esparexidas por todas partes. Conservan un bosque que é reserva da biosfera mundial e, a pesar do difícil do relevo, cultivan todo tipo de plantas tropicais. Un paraíso.



Cando estaba alí declarouse un incendio no centro da illa, nunha zona forestal. Ao haber tantas casas e un relevo tan complicado, non usan hidroavións nin helicópteros. Todo a man. A tele local non facía outra cousa que retransmitir o drama. En tan só un día, o lume chegou aos arredores de Funchal, a capital do arquipélago. Centos de casas víronse rodeadas, e as familias non podían crer que tiveran que abandonalas ao lume. Aquela noite, como nun cadro de El Bosco, o paraíso converteuse en inferno. Por outro imbécil de verán.


Comentarios

  1. Sandra3/8/12

    É horrible, qué impotencia e inxustiza tan grande! Algúns dos que tiraron esas cabichas sentíranse culpables agora? porque polo que parece non atoparon unha soa, senón que estaban analizando varias para encontrar ó culpable..."tela!". Asómbrome da irresponsabilidade da xente, avergonzame que se trate os animais coma danos materiais ou económicos (imbéciles!! sinten, sufren!! son vidas coma as nosas! e teñen dereitos pero parece que non existen, a ver cando a xente se da conta de que un animal non é un obxecto!!) qué triste! só pensar o mal que o pasou toda esa xente, todos eses animais, toda esa vida queimada, esa natureza... faiseme un nó no estómago.
    Vin no telediario a xente que avisaban á noite para que collese o imprescindible en 5 minutos, (5 minutos!) e saír e abandonar toda as súas vidas que quedaba naquelas casas, nas súas casas, coa incomprensión, a tristura e o terror nas súas miradas. Como outro señor entraba correndo na súa casa para salvar ao seu can porque sin él non se ía loxicamente. Pero mentres, nalgures, o culpable estará abrindo a ventá do seu coche e tirando unha cabicha máis.

    ResponderEliminar
  2. Asun4/8/12

    Tristemente hai imaxes que se repiten verán tras verán e que nos desvelan as miserias do ser humano.

    É unha pena que teñamos que volver a falar do lume que mata vidas e destrúe todo ao seu paso, no noso país ou máis aló das nosas fronteiras...

    E o peor de todo é que este inferno xorde da imprudencia de alguén. Cando aprenderemos?

    ResponderEliminar
  3. Posiblemente non aprendamos nunca. Sempre haberá algún descerebrado ou xente con mala idea que non se dea conta dos efectos que isto provoca. Deberíamos aprender, que iso si se pode, a evitar os incendios ou, polo menos, minimizar os seus efectos. A xestionar o monte doutra maneira, dándolle o valor (natural, paisaxístico, económico) que realmente ten. Nese terro, como dirían os vellos e nunca mellor dito, case todo "está a monte".

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...