Saltar ao contido principal

A vergoña de ser humano

Hoxe súmome ás miñas veciñas de tecla do blog diasdesolechoiva, á hora de avergoñarme e de denunciar os lamentables aportes (¿como chamalos?) da humanidade ao universo. Recoméndovos encarecidamente que vexades o segundo dos vídeos que alí publican. Porque non hai palabras para describir algo así. Que unha nena de apenas catro anos sexa atropelada por un camión, que o condutor pare e decida seguir coma se nada pasando outra roda por riba do corpo, que os peóns esquiven á agonizante criatura desviando a mirada  e os pasos, ou que ninguén pegue un berro para espertar a pasividade de tanto imbécil, son cousas que lle fan a un baixar a cabeza e clamar por un meteorito que nos revente a todos.

Para sumarme, hoxe retomo a palabra deforestación. Porque o maltrato non sempre é entre nós, senón tamén con todo o que ten vida. Non fai falta ir moi lonxe para velo. Os montes de Ourense (incluídos os Parques Naturais de Xurés e do Invernadoiro e todas as especies animais e vexetais que teñen alí a súa casa) levan catro días devastados por inmensos incendios que o están carbonizando todo e son so responsabilidade nosa. Como era de agardar, todos os lumes foron coidadosamente plantados (que contradición empregar esta palabra) ao pouco de que a Xunta prescindise das brigadas. A vaga de calor e a falta de chuvia que vivimos está a poñer o resto. 

Fonte: El País e Greenpeace


Quedaremos desertizados, como a meseta. Que non haxa dúbidas. É cuestión de moi poucos anos. A este ritmo, entre o abandono do rural e tanto paletoide incendiario, a todos nos tocará velo e vivilo: montes máis pelados que unha pedra, ausencia total de vexetación e vida animal, ríos sen auga, carencia de fontes e nin unha triste sombra para gardarse dun Sol que, sen dúbida, ténnola gardada. Sen contar a posibilidade das vítimas entre os que se xogan a vida para apagar o lume (clic para ver).

Lembrades o verán do 2006? 1.970 incendios forestais e non aprendimos nada. E así acabaremos. Queimados. Como a terra.

Comentarios

  1. Marcela20/10/11

    Primeiro moitas grazas por ler o artigo, gustaríame mostrar unha pardoxa con este vídeo, o cal saíu nas noticias un día despois ao tráxico accidente http://www.youtube.com/watch?v=qUOsu896Nys sinceramente descoñecía que o valor da vida tamén se sometera a lei da oferta e a demanda, canta espectación provocan estas criaturas, e que pouco valor ten unha nena.
    En canto ao tema da deforestación, e tamén aplicabbe a todo aquilo sobre o que incidimos... creo que non somos conscientes de que o mundo non é noso, senon que formamos parte del. Actuamos como bolboretas, que ao bater as alas repercutimos en mil cousas que á súa vez o farán a outras mil, pero o noso egocentrismo non nos permite ver máis aló de nos mesmos. O paisano e o seu único medio de subsistencia, os animais e as persoas que vivían deles... un incendio non acaba cun monte, acaba coa xente que depende del, e aquela que a súa vez depende desta xente... camiñamos cos ollos pechados.

    ResponderEliminar
  2. Que ben traído ese segundo vídeo ao que nos dirixe o teu comentario, Marcela. Que contraste tan difícil de entender. Canto interese pola vida cando está tras un vidro, e canto desdén cando non.
    En realidade o humano sempre foi así: egoísta por natureza. E case todos os males do mundo se explican por iso. Pero hoxe ao noso egoísmo súmanselle as présas. Porque vivimos con tanta présa, que nin sequera atopamos o tempo para deternos a pensar se somos como desexábamos ser. Por iso, se alguén nos gravase cunha cámara no día a día, e despois puidésemos vernos nunha pantalla, dificilmente atoparíamos a alguén plenamente satisfeito de si mesmo.

    ResponderEliminar
  3. Denís21/10/11

    Se ves a rueda de prensa en youtube (1h) de Tinieblas Gonzalez (director de cine) que fala sobre a industria cinematografica espanola...seguro que dá para reportaxe no teu blog. O que naide se atreveu a escupir... el nolo escupe á cara. Que grande!

    ResponderEliminar
  4. Boísimo, Denís. Un valente cunha causa digna, que merece difusión e entrada propia. Gracias!

    ResponderEliminar
  5. Sandra24/10/11

    Levo días intentando escribrir un comentario nesta entrada,quero dicir tantas cousas en tan pouco espazo que decidín resumilo nunha palabra de moda xustificada nestes tempos: INDIGNADA!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...