Saltar ao contido principal

Crebinsky, Encoros e Xallas

Hai uns días, puiden ir ao cine a ver Crebinsky, unha película galega de tremenda orixinalidade. Non sei por que, pero, dun tempo a esta parte, todo me leva ao mesmo lugar: a desfeita dos encoros. E este filme non ía ser menos: as imaxes finais do vello Portomarín asomando no fondo enlamado da presa, fixéronme lembrar o drama de Alberguería, ou o incrible caso do río Xallas. Lembrades?

O Xallas é o único río de Europa que desemboca en fervenza directamente no mar. Pero isto nunca pareceu ter moita importancia para os que deciden. Por iso, non lles importou permitir que as hidroeléctricas o destrozasen chantándolle nada menos que seis encoros, rebentando así unha paisaxe natural única. Estiven alí hai pouco, e quedeime ensoñado, vendo o que agora vos amoso na foto.


Se este lugar pode resultar así de fermoso, aínda tendo o caudal de mínimos que deixa fuxir a presa, imaxinade o que podería ser no seu estado salvaxe e natural, sen as seis enormes bañeiras que o desecan.





Quizá un día aprendamos. Se cadra, un día recuperamos este espazo. 
Non o agardo; pero se fose así, ese día atoparédesme alí.

Comentarios

  1. Eu tamén estiven nesta incrible fervenza dúas veces. Unha delas non puiden nin vela, porque antes só era posible en datas moi concretas.
    Vendo esto, faime lembrar da Cola de Cabalo, en Ordesa (Pirineos)onde si prevalece a natureza e si se lle dá importancia a algo tan relevante coma é o medio ambiente.
    Botádelle unha ollada:
    http://www.google.es/search?um=1&hl=es&rls=com.microsoft%3Aes%3AIE-SearchBox&rlz=1I7ACAW_esES393ES393&biw=1259&bih=887&site=search&tbm=isch&sa=1&q=cola+de+caballo+pirineos&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=.
    Estou contigo Miguel,oxalá recuperemos este espazo algún día, valoremos todos o que temos e deixemos de destrozar Galicia.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...