Saltar ao contido principal

Iguana vs. Serpes: correr para vivir

Vas saltar do asento coma un resorte. Prometido. Porque esta é a secuencia máis salvaxe, fermosa e real que probablemente se teña gravado na natureza. Unha carreira trepidante pola vida, na que ela é a heroica protagonista.



Unha cría de iguana emerxe da area. Asoma a cabeza, observa e decídese a saír para buscar o resgardo das rochas. Pero cando xa está preto, detense en seco. Detecta o perigo. O lugar está infestado de serpes, e xa van a por ela. A iguana, cravada no chan, parece calcular tempos, distancias, posibilidades, mentres as culebras a asedian. Cada segundo que pasa hai menos saída. E de súpeto, pum! A iguana sae disparada comezando unha tola carreira por sobrevivir, na que é imposible non levantarse do asento, non pensar Corre, iguana, corre, ou non sentirse parte desa pequena e valerosa criatura. Parte desa vida salvaxe na que ás veces esquecemos que vivimos.


Non vira unha gravación tan viva e fermosa desde a mítica El hombre y la tierra. As imaxes forman parte da serie Planet Earth II, da BBC, que tras dez anos sen emitirse volveu o pasado domingo a sentar aos británicos diante do televisor, á noite e en hora punta. Non é para menos: imaxes espectaculares, recursos do mellor cine (fixádevos nos planos e os movementos de cámara), a música do sempre impresionante compositor Hans Zimmer (El caballero oscuro) e, de premio, a hipnótica narración do incombustible David Attenborough que, con 90 anos, segue contando a vida salvaxe como ninguén.

O éxito destas imaxes está en que se busca rodar algo excelente. Pero aparte da súa sorte e impresionante calidade final, a captura deste momento representa, dalgún modo, unha metáfora da vida mesma: un mundo hostil e unha loita solitaria, a de cada un de nós, por chegar lonxe, a ese lugar ou ese instante no que a vida lle descubre a un a súa beleza. Iso é a vida: un tempo perigoso, efímero, salvaxe, de oportunidades únicas; e ao fondo, se corremos ben, o premio gordo: vivila.  

Comentarios

  1. Anónimo10/11/16

    Diosssss! Que tensión, paseino realmente mal, como ti ben decías sen deixar de berrarlle á iguana: coooorrre!! De esta vez librouse...

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. A verdade é que en apenas dous minutos lograron unha secuencia digna do mellor cine de suspense. Hai tanta tensión nesa carreira que, se o ves máis de dúas veces seguidas, case comezas a sentir maniotas nas pernas de tanto correr. :)

      Eliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...