Saltar ao contido principal

Caza al amanecer

Na noite do 2 ao 3 de Novembro de 1805 unha goleta española achégase á ría de Pontevedra, tras 81 días de dura travesía cruzando o Atlántico. A nave chámase Alejandra, e vén cargada ata os topes de azúcar, tabaco e outras exóticas mercadorías. Pero os ingleses (en guerra con España, como case sempre) patrullan as nosas costas para bloquear calquera acceso por mar. A tripulación sábeo, así que, aproveitando a escuridade da noite, intentan chegar meténdose pola parte interior das Cíes. Desgraciadamente, os ventos son contrarios e, para cando amence, a goleta perdeu a oportunidade de entrar na ría de Pontevedra sen ser vista. Dúas fragatas británicas asoman ao fondo... Que facer? Agocharse? Dar volta e fuxir? Ou xogarse o todo polo todo nunha carreira por entrar na ría? 

E aí a tedes, espreméndose ao máximo: amurada a babor, con todo o trapo enriba, as velas tensas ata o límite e toda a arborame cruxindo no terrible esforzo de navegar veloz sobre unha mar picada; coas fragatas inglesas lanzadas á súa caza e usando os canóns para deixala sen posibilidade de manobra. Só era unha goleta de comercio, non un buque de guerra. Só era unha nave normal de mariños galegos, sen adestramento militar e castigados por unha longuísima travesía. En cambio, atrévense nada menos que a romper o bloqueo inglés, xogándose a vida con valor e dignidade.


Así o conta Pérez-Reverte, e así retrata a tensa escena o pintor Ferrer Dalmau. Da colaboración entre ambos, novelista e pintor, nace esta obra de arte, dun detallismo e unha carga emocional que sobrecollen. Tres semanas adicaron a estudar xuntos os aspectos técnicos para poder retratar a escena con absoluta precisión: desde a fisonomía que debía ter a goleta ata a localización exacta da escaramuza, coas illas Onza e Ons ao fondo... Para deter o tempo da maneira máis crible posible.



E a goleta? Logrouno? Logrou! Dúas horas despois, tras unha longa e tensa persecución, a goleta galega fondea a salvo no interior da ría, baixo a protección das baterías da fortaleza máis próxima. Coa sombra da pequenísima e anónima victoria duns poucos mariños reflectíndose no azul grisáceo do mar




"Caza al amanecer", lenzo de Augusto Ferrer Dalmau
guionizado por Arturo Pérez-Reverte.

Comentarios

  1. Q interesante, sí señor! bueno, sí, profesor ;-)

    ResponderEliminar
  2. Sandra9/5/14

    O cadro é impresionante coma a historia que reflexa e aconteceu! Un traballo excelente de escritor e pintor!

    ResponderEliminar
  3. Sabedes que esta pintura foi encargada por alguén de Pontevedra? Ferrer Dalmau e Reverte viñeron ata aquí para presentar o cadro na Escola Naval de Marín. De feito, creo que o propietario deixouno alí cedido en préstamo. O que non sei é ata cando!

    Encántame esa imaxe do pintor inclinado sobre a súa propia obra. Facendo Arte.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...