Saltar ao contido principal

Caza al amanecer

Na noite do 2 ao 3 de Novembro de 1805 unha goleta española achégase á ría de Pontevedra, tras 81 días de dura travesía cruzando o Atlántico. A nave chámase Alejandra, e vén cargada ata os topes de azúcar, tabaco e outras exóticas mercadorías. Pero os ingleses (en guerra con España, como case sempre) patrullan as nosas costas para bloquear calquera acceso por mar. A tripulación sábeo, así que, aproveitando a escuridade da noite, intentan chegar meténdose pola parte interior das Cíes. Desgraciadamente, os ventos son contrarios e, para cando amence, a goleta perdeu a oportunidade de entrar na ría de Pontevedra sen ser vista. Dúas fragatas británicas asoman ao fondo... Que facer? Agocharse? Dar volta e fuxir? Ou xogarse o todo polo todo nunha carreira por entrar na ría? 

E aí a tedes, espreméndose ao máximo: amurada a babor, con todo o trapo enriba, as velas tensas ata o límite e toda a arborame cruxindo no terrible esforzo de navegar veloz sobre unha mar picada; coas fragatas inglesas lanzadas á súa caza e usando os canóns para deixala sen posibilidade de manobra. Só era unha goleta de comercio, non un buque de guerra. Só era unha nave normal de mariños galegos, sen adestramento militar e castigados por unha longuísima travesía. En cambio, atrévense nada menos que a romper o bloqueo inglés, xogándose a vida con valor e dignidade.


Así o conta Pérez-Reverte, e así retrata a tensa escena o pintor Ferrer Dalmau. Da colaboración entre ambos, novelista e pintor, nace esta obra de arte, dun detallismo e unha carga emocional que sobrecollen. Tres semanas adicaron a estudar xuntos os aspectos técnicos para poder retratar a escena con absoluta precisión: desde a fisonomía que debía ter a goleta ata a localización exacta da escaramuza, coas illas Onza e Ons ao fondo... Para deter o tempo da maneira máis crible posible.



E a goleta? Logrouno? Logrou! Dúas horas despois, tras unha longa e tensa persecución, a goleta galega fondea a salvo no interior da ría, baixo a protección das baterías da fortaleza máis próxima. Coa sombra da pequenísima e anónima victoria duns poucos mariños reflectíndose no azul grisáceo do mar




"Caza al amanecer", lenzo de Augusto Ferrer Dalmau
guionizado por Arturo Pérez-Reverte.

Comentarios

  1. Q interesante, sí señor! bueno, sí, profesor ;-)

    ResponderEliminar
  2. Sandra9/5/14

    O cadro é impresionante coma a historia que reflexa e aconteceu! Un traballo excelente de escritor e pintor!

    ResponderEliminar
  3. Sabedes que esta pintura foi encargada por alguén de Pontevedra? Ferrer Dalmau e Reverte viñeron ata aquí para presentar o cadro na Escola Naval de Marín. De feito, creo que o propietario deixouno alí cedido en préstamo. O que non sei é ata cando!

    Encántame esa imaxe do pintor inclinado sobre a súa propia obra. Facendo Arte.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

6º Concurso CineHistoria

Despois de 5 edicións, non pensaríades que deixaríamos acabar o curso sen o noso concurso favorito, non...? Pois benvidos a CineHistoria! , o certame de minicríticas de cine máis famoso da comarca!  Velaquí as 40 críticas (en formato orixinal) desta edición,. Podedes lelas todiñas nos comentarios! As normas e o sentido do concurso xa o sabedes , pero por se acaso...: Para quen? Participan os meus alumnos de Historia de 1º de Bacharelato . Este ano, 40. Que teñen que facer? Eu reparto unha listaxe dunhas 50 pelis .  Cada un deles ten que elixir unha para ver antes dunha data límite. Condición obrigada: que non a viran nunca!  Onde e cando? Cando acabou o tempo para ver as pelis, un día, sen previo aviso reparto en clase un papel.  Cada participante ten 8 liñas e uns 20 minutos para escribir . Como facelo? A crítica debe ser algo máis que un resumo. Debe ter opinión, análise, orixinalidade e, sobre todo, espertar unha emoción no que le. Prohibido deix

V Concurso CineHistoria

Os bos costumes non se poden perder. Por iso, había que volver coa quinta edición do Concurso máis lonxevo (creo) do noso instituto.  Como cada ano, convoco aos meus alumnos de Historia do Mundo Contemporáneo (1º Bacharelato) a un certame, que non é máis que unha escusa para ver cine... e, a través dese cine, para tecer lazos invisibles coa Historia, ou sinxelamente coa vida .  Que como o facemos? Doado. Entrego unha lista ampla de películas coas que un se pode achegar á Historia (ou ao bo cine); concedemos un prazo de tempo para que cada alumno poida ver polo menos unha delas; e cando todos teñen visto xa a súa peli, chego un día por sorpresa a clase e exclamo: " Aquí comeza o Concurso de Críticas CineHistoria! ";  ese día, nun silencio de 20 minutos e baixo pseudónimo, cada alumno esfórzase por escribir a crítica da peli que viu, sabendo que debe facelo da forma máis persoal, orixinal e efectiva posible...   Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o V CONCURS

III Concurso CineHistoria

Como cada curso, e xa van tres, en 1º de Bacharelato empregamos a Historia como unha escusa para ver cine... Ou será que usamos o cine como escusa para ver a Historia? O funcionamento é sinxelo. Entrego unha lista de películas por época histórica, concedo un prazo amplo para ver unha delas e despois realizamos un concurso de críticas onde cada un busca unha forma orixinal e breve de falar da peli que elixiu... Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o  III CONCURSO CINE HISTORIA  de 1º Bacharelato! 49 películas na lista. 41 candidatos que escribiron a súa minicrítica (8 liñas). 3 pelis de premio (as da imaxe) para as 3 mellores! A partir desta tarde podedes lelas todas, nos Comentarios  desta entrada. Este Xoves 4 , na clase e no blog:  Gañadores, Premio e Foto! Sorte a todos!