Saltar ao contido principal

Postais para recordarnos

Alguén moi sabio, que durante anos fora profesor e ademais persoa moi querida polos seus alumnos, trataba de explicarlle a alguén por que aqueles anos foran para el os mellores da súa vida. E facíao así: 
Eu baseaba todo en amor e provocación: eu quería aos rapaces, e os rapaces queríanme a min, e con afecto trabállase mellor; e logo, a provocación: para provocalos a que pensen pola súa propia conta, que non acepten algo porque o diga eu, senón porque eles recoñecen que lles convence.
Escoitándoo compréndese por que aqueles anos o fixeran tan feliz, e por que os seus alumnos o querían tanto. Aquel home, profesor, economista, escritor, tiña 87 anos e chamábase José Luis Sampedro. Estamos acostumados a que o éxito dun curso se mida en porcentaxes, ou en números, ou en notas académicas. Pero el facía ver que o verdadeiro éxito dun curso mídese en dúas cousas: en como ensina a mirar a vida; e no afecto que é capaz de xerar entre alumnos e profesor

Nas últimas semanas, grazas a cousas que me fosteis facendo chegar, pensei que non estamos tan lonxe de logralo. Dalgún xeito xa hai algo que nos une máis aló das clases de Historia, e penso que é o ser capaces de crear xuntos unha historia nova. A nosa. E para que non a esquezades nunca, aquí quedan para o recordo algúns fotogramas desa nosa historia

De Lisboa, á volta da vosa viaxe,
alguén me trouxo unha das postais máis fermosas que coñezo. :)




Xa desde alí, ao pouco de chegar, un de vós fíxome feliz
enviándome esta foto dun grafiti, tomada nunha parede de Lisboa. :)


Na mesma semana,
alguén dos que fosteis a Extremadura currouse non só esta postal con romanada á vista, 
senón tamén a súa entrega na clase, en vivo e en directo. :)


Ás veces fálovos de lugares especiais, nos que descubrín a beleza.
O maior sorriso das vacacións veu con elas, que non pararon ata chegar a un deles. :)


Desde Estambul, nada menos, unha vella alumna envioume esta postal do clásico home turco.
 En contraste, no dorso había frases sabias escoitadas aos que non manexan os fíos.
"Non son turco, non son alemán, non son curdo, non son árabe; son persoa"


E en canto a min, aínda que non vos enviara postal, tamén me acordei de vós. 
A que non sabedes onde? :)


Esta Caída Libre está en Madrid e é a segunda máis alta do mundo. O punto no que estamos do curso parécese moito a esta fotografía. Falta nada para chegar aló arriba, ao punto de destino. Para chegar ao final. Falta o último esforzo. A última carreira. Se o pensades e mirades atrás, xa se pode ver o traxecto e os obstáculos que este curso fosteis superando. Dentro de nada, pode que a sensación sexa similar á de estar colgados aló arriba: presión, agobio, vertixe, temor ao que vén. Pero como sucede nesta atracción, as malas sensacións duran pouco, e só son un medio para valorar mellor o que vén despois: adrenalina, sorrisos, descanso, satisfacción polo obstáculo vencido... liberdade.

Grazas infinitas polas postais... e Ánimo. Para o curso.
E para seguir creando xuntos unha historia da que acordarnos sempre.

Comentarios

  1. Marey4/5/14

    As postais tampouco entenden de fronteiras!

    ResponderEliminar
  2. Exacto! Non son turcas, nin curdas, nin españolas, nin portuguesas, nin galegas, nin... Son postais. Fíos que nos unen!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

6º Concurso CineHistoria

Despois de 5 edicións, non pensaríades que deixaríamos acabar o curso sen o noso concurso favorito, non...? Pois benvidos a CineHistoria! , o certame de minicríticas de cine máis famoso da comarca!  Velaquí as 40 críticas (en formato orixinal) desta edición,. Podedes lelas todiñas nos comentarios! As normas e o sentido do concurso xa o sabedes , pero por se acaso...: Para quen? Participan os meus alumnos de Historia de 1º de Bacharelato . Este ano, 40. Que teñen que facer? Eu reparto unha listaxe dunhas 50 pelis .  Cada un deles ten que elixir unha para ver antes dunha data límite. Condición obrigada: que non a viran nunca!  Onde e cando? Cando acabou o tempo para ver as pelis, un día, sen previo aviso reparto en clase un papel.  Cada participante ten 8 liñas e uns 20 minutos para escribir . Como facelo? A crítica debe ser algo máis que un resumo. Debe ter opinión, análise, orixinalidade e, sobre todo, espertar unha emoción no que le. Prohibido deix

V Concurso CineHistoria

Os bos costumes non se poden perder. Por iso, había que volver coa quinta edición do Concurso máis lonxevo (creo) do noso instituto.  Como cada ano, convoco aos meus alumnos de Historia do Mundo Contemporáneo (1º Bacharelato) a un certame, que non é máis que unha escusa para ver cine... e, a través dese cine, para tecer lazos invisibles coa Historia, ou sinxelamente coa vida .  Que como o facemos? Doado. Entrego unha lista ampla de películas coas que un se pode achegar á Historia (ou ao bo cine); concedemos un prazo de tempo para que cada alumno poida ver polo menos unha delas; e cando todos teñen visto xa a súa peli, chego un día por sorpresa a clase e exclamo: " Aquí comeza o Concurso de Críticas CineHistoria! ";  ese día, nun silencio de 20 minutos e baixo pseudónimo, cada alumno esfórzase por escribir a crítica da peli que viu, sabendo que debe facelo da forma máis persoal, orixinal e efectiva posible...   Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o V CONCURS

III Concurso CineHistoria

Como cada curso, e xa van tres, en 1º de Bacharelato empregamos a Historia como unha escusa para ver cine... Ou será que usamos o cine como escusa para ver a Historia? O funcionamento é sinxelo. Entrego unha lista de películas por época histórica, concedo un prazo amplo para ver unha delas e despois realizamos un concurso de críticas onde cada un busca unha forma orixinal e breve de falar da peli que elixiu... Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o  III CONCURSO CINE HISTORIA  de 1º Bacharelato! 49 películas na lista. 41 candidatos que escribiron a súa minicrítica (8 liñas). 3 pelis de premio (as da imaxe) para as 3 mellores! A partir desta tarde podedes lelas todas, nos Comentarios  desta entrada. Este Xoves 4 , na clase e no blog:  Gañadores, Premio e Foto! Sorte a todos!