Saltar ao contido principal

Postais para recordarnos

Alguén moi sabio, que durante anos fora profesor e ademais persoa moi querida polos seus alumnos, trataba de explicarlle a alguén por que aqueles anos foran para el os mellores da súa vida. E facíao así: 
Eu baseaba todo en amor e provocación: eu quería aos rapaces, e os rapaces queríanme a min, e con afecto trabállase mellor; e logo, a provocación: para provocalos a que pensen pola súa propia conta, que non acepten algo porque o diga eu, senón porque eles recoñecen que lles convence.
Escoitándoo compréndese por que aqueles anos o fixeran tan feliz, e por que os seus alumnos o querían tanto. Aquel home, profesor, economista, escritor, tiña 87 anos e chamábase José Luis Sampedro. Estamos acostumados a que o éxito dun curso se mida en porcentaxes, ou en números, ou en notas académicas. Pero el facía ver que o verdadeiro éxito dun curso mídese en dúas cousas: en como ensina a mirar a vida; e no afecto que é capaz de xerar entre alumnos e profesor

Nas últimas semanas, grazas a cousas que me fosteis facendo chegar, pensei que non estamos tan lonxe de logralo. Dalgún xeito xa hai algo que nos une máis aló das clases de Historia, e penso que é o ser capaces de crear xuntos unha historia nova. A nosa. E para que non a esquezades nunca, aquí quedan para o recordo algúns fotogramas desa nosa historia

De Lisboa, á volta da vosa viaxe,
alguén me trouxo unha das postais máis fermosas que coñezo. :)




Xa desde alí, ao pouco de chegar, un de vós fíxome feliz
enviándome esta foto dun grafiti, tomada nunha parede de Lisboa. :)


Na mesma semana,
alguén dos que fosteis a Extremadura currouse non só esta postal con romanada á vista, 
senón tamén a súa entrega na clase, en vivo e en directo. :)


Ás veces fálovos de lugares especiais, nos que descubrín a beleza.
O maior sorriso das vacacións veu con elas, que non pararon ata chegar a un deles. :)


Desde Estambul, nada menos, unha vella alumna envioume esta postal do clásico home turco.
 En contraste, no dorso había frases sabias escoitadas aos que non manexan os fíos.
"Non son turco, non son alemán, non son curdo, non son árabe; son persoa"


E en canto a min, aínda que non vos enviara postal, tamén me acordei de vós. 
A que non sabedes onde? :)


Esta Caída Libre está en Madrid e é a segunda máis alta do mundo. O punto no que estamos do curso parécese moito a esta fotografía. Falta nada para chegar aló arriba, ao punto de destino. Para chegar ao final. Falta o último esforzo. A última carreira. Se o pensades e mirades atrás, xa se pode ver o traxecto e os obstáculos que este curso fosteis superando. Dentro de nada, pode que a sensación sexa similar á de estar colgados aló arriba: presión, agobio, vertixe, temor ao que vén. Pero como sucede nesta atracción, as malas sensacións duran pouco, e só son un medio para valorar mellor o que vén despois: adrenalina, sorrisos, descanso, satisfacción polo obstáculo vencido... liberdade.

Grazas infinitas polas postais... e Ánimo. Para o curso.
E para seguir creando xuntos unha historia da que acordarnos sempre.

Comentarios

  1. Marey4/5/14

    As postais tampouco entenden de fronteiras!

    ResponderEliminar
  2. Exacto! Non son turcas, nin curdas, nin españolas, nin portuguesas, nin galegas, nin... Son postais. Fíos que nos unen!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...