Saltar ao contido principal

Atreverse a pensar (con vós)

Eu déralles unha longa lista de películas a elixir se querían facer un pequeno traballo absolutamente optativo. Cunhas poucas normas mínimas e coa trampa de premialos cun punto sobre a nota media, logro que moitos deles vexan unha película á que quizais eles sós non chegarían, que vivan en primeira persoa algún feito histórico dos que falamos na clase, ou simplemente que aprendan a relacionar o cine coa Historia. Sanny, como a ela lle gusta que a chamemos, elixiu "United 93". E esta que comparto aquí abaixo é a pequena obra de arte que ela fixo e me entregou:


Pero só un día antes, pensando en voz alta, Sandra compartía as súas dúbidas nunha rede social:

"Mi trabajo sobre United 93 no respeta ni un punto las normas de entrega, 
y yo lloro, y sufro, y tengo que volver a empezar"

Por iso, cando rematou a clase, entregoume dúas versións dun mesmo traballo. Unha, en plan redacción formal, como adoitamos pedilo os profes, punto por punto e con toda a información. E outra en plan diferente, orixinal e creativo, que é como nos gusta absolutamente a todos. Esta última versión do seu traballo (que é a da imaxe) non só contiña todo o que eu lle pedía, senón que ademais mellorábao, ao coller todas as normas que eu puxera e crear algo novo e inesperado con elas

Deume as dúas cun xesto recollido, como desculpándose por atreverse a pensar por libre. Collinas, cheguei a esta versión e debuxei un sorriso, por dúas razóns: primeiro porque iso é precisamente o que sempre pido: "Que sexa absolutamente voso". E segundo, porque se a educación debe consistir nalgo é precisamente niso que ela fixo: en aprender a pensar libremente. En atreverse a pensar. Grande, Sanny.

Quen dixo que aquí soamente ensinan os profes?
#AprendemosTodos

Comentarios

  1. Pocas son las personas que consiguen sonrojarme.Aún vamos en el primer trimestre y es tanto por lo que darte las gracias, pero como bien dices tu, gracias por enseñarnos, enseñar de verdad.Me alegra saber que te gustó el trabajo, gracias Miguel! :3

    ResponderEliminar
  2. Antón24/11/13

    En primeiro lugar darlle a enhoraboa a Sanny polo traballo. En segundo lugar: Miguel, que grande eres tio!!!

    ResponderEliminar
  3. Nada de gracias Sanny! Eu só pedin un traballo, e ti puxécheslle o que facía falta para facelo teu e para facelo único. E iso é o que necesitamos: persoas que pensen por si mesmas e capaces de crear cousas novas. Persoas que nos melloren. Ánimo, e nunca deixes de pensar por ti mesma.

    Ah! Por certo: ti non coñeces a Antón. Pero vindo del, un cinéfilo-lector-batería de primeira, esa noraboa tenche que facer sentir ben orgullosa! :)

    Un abrazo Antón!

    ResponderEliminar
  4. Entendo que os teus alumnos estean tan contentos contigo Miguel, e sinto algo de envexa ao lembrar a miña etapa escolar, na que moitas veces quedabamos con dúbidas por medo a preguntar cando non entendíamos algo, daquela os mestres non eran tan cercanos, supoño que ainda quedará algún. Imaxino a Sanny o contenta que debe estar por ver o resultado do seu traballo do que ela non estaba moi segura, e tamén o contento que estás tí por ter alumnos coma ela, así que noraboa os dous.

    ResponderEliminar
  5. :) Nin os mestres, nin os alumnos!
    Bueno, non sempre é todo Arco Iris. Ás veces a eles tamén lles toca estudar algo árido, moverse con fotocopias, sentirnos apurados de tempo, enfrontarse a probas... Hai cousas que aínda non logramos mellorar, e non sempre conseguimos crear algo novo ou logro que o pasen ben. Pero intentámolo. E iso si, pola parte que me toca, moitos días non só me sinto contento, senón tamén afortunado de poder compartir tempo, espazo, e historias con eles.
    E iso nótase!
    Grazas!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

6º Concurso CineHistoria

Despois de 5 edicións, non pensaríades que deixaríamos acabar o curso sen o noso concurso favorito, non...? Pois benvidos a CineHistoria! , o certame de minicríticas de cine máis famoso da comarca!  Velaquí as 40 críticas (en formato orixinal) desta edición,. Podedes lelas todiñas nos comentarios! As normas e o sentido do concurso xa o sabedes , pero por se acaso...: Para quen? Participan os meus alumnos de Historia de 1º de Bacharelato . Este ano, 40. Que teñen que facer? Eu reparto unha listaxe dunhas 50 pelis .  Cada un deles ten que elixir unha para ver antes dunha data límite. Condición obrigada: que non a viran nunca!  Onde e cando? Cando acabou o tempo para ver as pelis, un día, sen previo aviso reparto en clase un papel.  Cada participante ten 8 liñas e uns 20 minutos para escribir . Como facelo? A crítica debe ser algo máis que un resumo. Debe ter opinión, análise, orixinalidade e, sobre todo, espertar unha emoción no que le. Prohibido deix

V Concurso CineHistoria

Os bos costumes non se poden perder. Por iso, había que volver coa quinta edición do Concurso máis lonxevo (creo) do noso instituto.  Como cada ano, convoco aos meus alumnos de Historia do Mundo Contemporáneo (1º Bacharelato) a un certame, que non é máis que unha escusa para ver cine... e, a través dese cine, para tecer lazos invisibles coa Historia, ou sinxelamente coa vida .  Que como o facemos? Doado. Entrego unha lista ampla de películas coas que un se pode achegar á Historia (ou ao bo cine); concedemos un prazo de tempo para que cada alumno poida ver polo menos unha delas; e cando todos teñen visto xa a súa peli, chego un día por sorpresa a clase e exclamo: " Aquí comeza o Concurso de Críticas CineHistoria! ";  ese día, nun silencio de 20 minutos e baixo pseudónimo, cada alumno esfórzase por escribir a crítica da peli que viu, sabendo que debe facelo da forma máis persoal, orixinal e efectiva posible...   Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o V CONCURS

III Concurso CineHistoria

Como cada curso, e xa van tres, en 1º de Bacharelato empregamos a Historia como unha escusa para ver cine... Ou será que usamos o cine como escusa para ver a Historia? O funcionamento é sinxelo. Entrego unha lista de películas por época histórica, concedo un prazo amplo para ver unha delas e despois realizamos un concurso de críticas onde cada un busca unha forma orixinal e breve de falar da peli que elixiu... Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o  III CONCURSO CINE HISTORIA  de 1º Bacharelato! 49 películas na lista. 41 candidatos que escribiron a súa minicrítica (8 liñas). 3 pelis de premio (as da imaxe) para as 3 mellores! A partir desta tarde podedes lelas todas, nos Comentarios  desta entrada. Este Xoves 4 , na clase e no blog:  Gañadores, Premio e Foto! Sorte a todos!