Saltar ao contido principal

Persépole: o comic

Persépole é un cómic cheo de méritos: divirte, critica, e fainos cómplices dunha nena intelixente que nos resulta familiar (a propia autora). Pero ademais, Persépole serve para desterrar tópicos, para formularnos preguntas, para achegarnos de maneira moi visual e esperta á vida nun país (Irán) e nunha cultura (a islámica), da que apenas sabemos nada. Hai cómics que non son de superheroes con superpoderes, senón de persoas normais que, sinxelamente, intentan vivir da maneira máis digna posible. Gustaravos Marjane. Gustaravos Persépole.


Marjane é unha nena criada en Irán, pero educada ao estilo occidental. Non leva velo, gústalle xogar ao Monopoly, fala todas as noites con Deus (ao que lle atopa un enorme parecido físico con Marx!) e de maior quere ser profeta... ou revolucionaria... ou doctora. Era un Irán moderno, os seus pais eran modernos, e ela tamén quería selo.  Unha nena normal nun Irán que... Acaso non é o que pensamos?


Pero en 1979, con só 10 anos, unha Revolución Islámica cambiará a súa vida para sempre. Cos fundamentalistas no poder, Irán convértese rápido nunha negra sombra do que era: recupérase o velo como sinal de decencia (Marji non sabe que facer con el, nunca o levara!), fanse normas que prohiben todo símbolo da cultura occidental (incluso a música!), e aparece un terrible control e represión contra todos aqueles que non levan un "estilo de vida islámico".


Por iso, cando ten 14 anos, os pais de Marjie deciden que Irán xa non é un país para ela, e mándana a estudar a Austria. Alí, conforme se vai facendo adulta, descubrirá que Europa, pese ao que todos pensamos, non é moito mellor cá Irán... Unha lectura para descubrir o valor da novela gráfica, e para aprender a ver mais aló da nosa burbulla. Que vos guste!

"Vivir nunha prisión non é unha vida"
"O medo fainos perder a conciencia e convértenos en covardes"

Comentarios

  1. E se non o atopades, ou sodes máis de peli, que saibades que tamén se fixo, e que é absolutamente leal ao cómic.

    Aquí, quédavos o trailer:
    http://www.youtube.com/watch?v=FGjcfGgVm64

    ResponderEliminar
  2. Sara Paloma6/12/14

    Eu o comic non o lein pero vin a pelicula e realmente encantoume

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Si, a min tamén me gustou moito a película. É moi moi leal ao cómic, e a linguaxe do cine permite poñerlle música e voz a determinados momentos do libro, facendo que nos entre máis polos sentidos. De todos modos Sara, dentro duns anos, cando a peli empece a quedarche esquecida, estou segurísmo de que disfrutarías moito o cómic. Unha forma diferente de entender a vida de Marjane nun país como Irán.

      Eliminar
    2. Sara Paloma7/12/14

      É certo, a pelicula esta moi ben pero espero atopar o comic nalgunha libreria e disfrutar del tanto como coa pelicula

      Eliminar
    3. En librería, ou na biblioteca! Na biblio do instituto hai un! Estará Marjane agardando por ti?

      Eliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

6º Concurso CineHistoria

Despois de 5 edicións, non pensaríades que deixaríamos acabar o curso sen o noso concurso favorito, non...? Pois benvidos a CineHistoria! , o certame de minicríticas de cine máis famoso da comarca!  Velaquí as 40 críticas (en formato orixinal) desta edición,. Podedes lelas todiñas nos comentarios! As normas e o sentido do concurso xa o sabedes , pero por se acaso...: Para quen? Participan os meus alumnos de Historia de 1º de Bacharelato . Este ano, 40. Que teñen que facer? Eu reparto unha listaxe dunhas 50 pelis .  Cada un deles ten que elixir unha para ver antes dunha data límite. Condición obrigada: que non a viran nunca!  Onde e cando? Cando acabou o tempo para ver as pelis, un día, sen previo aviso reparto en clase un papel.  Cada participante ten 8 liñas e uns 20 minutos para escribir . Como facelo? A crítica debe ser algo máis que un resumo. Debe ter opinión, análise, orixinalidade e, sobre todo, espertar unha emoción no que le. Prohibido deix

V Concurso CineHistoria

Os bos costumes non se poden perder. Por iso, había que volver coa quinta edición do Concurso máis lonxevo (creo) do noso instituto.  Como cada ano, convoco aos meus alumnos de Historia do Mundo Contemporáneo (1º Bacharelato) a un certame, que non é máis que unha escusa para ver cine... e, a través dese cine, para tecer lazos invisibles coa Historia, ou sinxelamente coa vida .  Que como o facemos? Doado. Entrego unha lista ampla de películas coas que un se pode achegar á Historia (ou ao bo cine); concedemos un prazo de tempo para que cada alumno poida ver polo menos unha delas; e cando todos teñen visto xa a súa peli, chego un día por sorpresa a clase e exclamo: " Aquí comeza o Concurso de Críticas CineHistoria! ";  ese día, nun silencio de 20 minutos e baixo pseudónimo, cada alumno esfórzase por escribir a crítica da peli que viu, sabendo que debe facelo da forma máis persoal, orixinal e efectiva posible...   Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o V CONCURS

III Concurso CineHistoria

Como cada curso, e xa van tres, en 1º de Bacharelato empregamos a Historia como unha escusa para ver cine... Ou será que usamos o cine como escusa para ver a Historia? O funcionamento é sinxelo. Entrego unha lista de películas por época histórica, concedo un prazo amplo para ver unha delas e despois realizamos un concurso de críticas onde cada un busca unha forma orixinal e breve de falar da peli que elixiu... Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o  III CONCURSO CINE HISTORIA  de 1º Bacharelato! 49 películas na lista. 41 candidatos que escribiron a súa minicrítica (8 liñas). 3 pelis de premio (as da imaxe) para as 3 mellores! A partir desta tarde podedes lelas todas, nos Comentarios  desta entrada. Este Xoves 4 , na clase e no blog:  Gañadores, Premio e Foto! Sorte a todos!