Saltar ao contido principal

A historia de Erika

Una mujer que estaba sentada a nuestro lado se presentó a sí misma como Erika. Nos preguntó si estábamos de viaje (...). Observé que llevaba al cuello una cadena de oro con una Estrella de David, así que le comenté que, después de estar en Israel, habíamos pasado por Austria donde visitamos el campo de concentración de Mauthausen. Erika nos dijo que en una ocasión había llegado hasta las mismas puertas [del campo de concentración] de Dachau, pero que no había sido capaz de entrar. 
Entonces nos contó su historia...  
"En su camino hacia la muerte, mi madre me lanzó a la vida"
.

Este é un deses libros que un soña descubrir no enorme faiado dunha casa vella, onde, moitas veces, os momentos máis decisivos e insospeitados das vidas das persoas sobreviven aínda agochados como tesouros. Este, sería un tesouro dos grandes. Deses que sorprenden por fóra, e dalgunha maneira québrante por dentro. Porque a de Erika é unha historia real e dura, nacida dun horror que non vivimos, e que en cambio nos estremece: a terrible decisión dunha nai para salvar ao seu bebé do holocausto nazi.

Por fóra, unha pequena obra de arte: lombos de tela, a fría ilustración dun tren nazi percorrendo as tapas e, por último, un detalle distintivo e nada habitual: unha estrela de David troquelada na portada, completamente extraíble. Quizais pensada para soster nas mans durante a lectura. Por dentro, apenas un conto (real, tráxico) emerxe entre enormes ilustracións, fotograma a fotograma, a base de grises, con algo de cor alí onde sobrevive un sentimento de esperanza. Se un día o atopades nunha biblioteca ou unha libraría, atrevédevos a abrilo. Pero se vos tenta e non vos apetece agardar máis para coñecelo...

Se fas Clic AQUÍ podes ver e escoitar a historia de Erika como o que é:
un conto real, duro e que non podemos esquecer.

Comentarios

  1. Conmovedora e dura esta historia, e cantas das que nin se coñecen... Vergoña allea me dan os bárbaros dos que falamos hoxe ao acabar a clase, lamentable que ca información que hai, todavía haxa xente con ese tipo de ideais. Moi boa a entrada!

    ResponderEliminar
  2. E ben contada (seica Giovana é unha gran contadora de historias) sería máis conmovedora aínda.

    Pois si. Eu tamén sinto vergoña, Diego... Supoño que cada un elixe a información que quere ver ou coa que se quere identificar. E está xenial que sexa así, que as persoas poidan elixir. O triste é que algúns usen ese dereito (elixir libremente) precisamente para deixar de telo...

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...