Saltar ao contido principal

O grito de Munch, e outras razóns para berrar

O ceo é vermello e o mundo derrétese entre espirais de vento. Un home só e aterrado sostén a cara con forza entre as mans, mentres berra. Grita o máis forte que pode, e non calará ata que iso pare. Nunha diagonal que parece unha coitelada, unha varanda lévanos ata un segundo plano, no que unha parella pasea coma se nada oíse. Tampouco ao fondo, os barcos ou a cidade de Oslo, parecen percatarse do que pasa. Pero, que pasa? Será un pesadelo? Será a culpa? Será unha catástrofe? 

O grito, Munch. 1893
Case agradecemos que haxa un marco pechando o cadro. Se houbese un cristal sobre o lenzo seríanos fácil imaxinar ese rostro pegado contra o vidro, como pelexando por saír...

Por que pintou Munch algo así? A maioría explican o cadro aludindo a unha infancia penosa, marcada polas desgrazas familiares e outros tópicos psicolóxicos. Hai quen di que se inspirou na figura dunha momia peruana que viu na Exposición Universal de París en 1889. Pero a hipótese máis novedosa publicouse en 2003. Para Donald Olson, o ceo vermello do cadro de Munch estaría evocando un cataclismo natural: a catastrófica explosión dun volcán na illa Krakatoa, en Indonesia, en 1883. A explosión foi tan violenta que provocou a desaparición da illa, o estrondo máis ruidoso xamais rexistrado, varios tsunamis e unha nube volcánica que se puido ver en todo o planeta durante tres anos... incluso na Noruega de Munch, tal e como recolle a prensa da época. Non sería entón nada estraño que o pintor usara a visión daquel ceo abrasado como escenario idóneo para berrar os seus propios medos.

O grito resultaba tan impactante que había que desdramatizalo. Por iso comezou a transformarse en icono pop, para desactivar parte da incomodidade que nos provoca. Ata Homer Simpson ten aparecido xa nese cadro! Para algúns, así é máis soportable. O último exemplo desta desdramatización atopeino nunha divertida campaña publicitaria de Noruega, no que celebran o 150 aniversario do nacemento de Munch convidándote a visitar o país e a comprender de paso o por qué do famoso cadro de Munch:

Queredes saber o seu curioso por qué de O Grito? 
Pois Clic na foto!


Así que O grito só podía ser pintado en Noruega...

Aos meus amigos do Rosal, 
que pelexan desde onte baixo un ceo vermello, entre espirais de vento.

Comentarios

  1. Sandra2/9/13

    Este lenzo podería representarnos moitas veces, gústame como o usaron no anuncio, está moi ben!! e nun modo máis de ledicia que de susto ou de desesperación. Pero o certo é que parece que o que Munch quixo representar é iso: a desesperación, o susto, o medo, etc e ben valería como dicía ó principio para representarnos en moitos momentos, por exemplo co lume en toda Galicia, un auténtico horror ver como arden hectáreas e se destrúe todo, dan ganas de gritar e gritar.
    Eu votaría pola terceira hipótese do porqué Munch pintou un lenzo así.

    ResponderEliminar
  2. Certo! Ás veces, non dan ganas doutra cousa que non sexa berrar... Vendo un telediario, por exemplo.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...