Saltar ao contido principal

O Titanis

Camiñando un día polo porto de Redondela, chamoume a atención unha barca pequena, moi pequena, que non paraba de abanearse sobre un mar no que non había nin unha soa onda. Parecía unha caixa de mistos loitando por flotar nun océano bravo e inmenso. Achegueime, mentres tentaba imaxinar como sería saír navegar niso. Movidiño, supuxen. E entón, cando xa estaba o suficientemente preto, puiden ler as letras que había escritas na popa... Sorpresa... Sorriso. Aí vai a fotografía:


O Titanis!? En Galicia, a isto chamámolo Retranca: Habilidade para falar con segundas intencións, en especial cando se procura unha graza intencionada no que se di. E gústame a retranca porque é unha actitude que axuda a soportar a vida; e ás veces, tamén a afastar delirios de grandeza que non necesitamos. 

Precisamente este 14 de abril cúmprense 101 anos do accidente do Titanic, aquel hotel de luxo que prometían que nunca se afundiría. Daquela prepotencia, pódese aprender moito. Por exemplo, que non sempre Máis é mellor. A maioría das veces o mellor é aquelo que se adecúa ao que de verdade necesitamos. Estou seguro de que este Titanic non causará gastos suntuosos, nin dor, nin mortes, senón só proveito e orgullo ao seu dono, e sorrisos cómplices a todos os que descubrimos a súa retranca.

E agora, pregunto. Que sería antes: o nome desta barca, ou as fantásticas viñetas de O Bichero?


Comentarios

  1. Sandra10/4/13

    jajajaja! :-) Pois poida que o dono da barca sexa fan do gran Dávila, desde logo ésta podería ser partícipe de calquera das súas viñetas!

    ResponderEliminar
  2. Vitoria10/4/13

    Contan dun mariñeiro de Foz que cando conseguíu por fin comprar unha lancha de motor púxolle de nome REMEDIOS, porque non lle deixaron rexistrala como QUE REME CRISTO!
    As veces a retranca tamén serve para facer xusticia.

    ResponderEliminar
  3. Encántame o conto de Foz. Como diría un amigo, a retranca é unha "gadaña igualatoria": permítenos limar as inxustizas e as diferenzas. Só coñezo outra gadaña que sirva para igualarnos radicalmente a todos. Chámanlle Parca.

    Que tema tan curioso o dos nomes das embarcacións... Sempre me chamou a atención. Hainos graciosos (A dos velas, Yate digo), esaxerados (Tiburón, Cachalote), relixiosos (Virxe do Carme), de muller (Rita, Julia), de persoeiros (Príncipe Felipe, Elcano)... Non sei se algún día terei un no que poder saír a remar ou a cazar ventos cun par de velas. O que si sei é como o chamaría.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...