Saltar ao contido principal

Preguntas adecuadas

Di o Ministro que nada diso. Que nada de elixir carreira ou ciclo atendendo á vocación, á paixón ou ao que a un lle guste. Que iso de estudar o que vos apeteza ou vos gustaría facer na vida, acabouse. Que vos deixedes de soñar. De soñar o futuro. Palabra de Ministro. De Educación, nada menos. Porque agora o que toca é (adiviña, adiviñanza) estudar o que o mercado diga que é necesario. O que ten saída... Saída a Alemaña, supoño.

E escoitando semellantes estupideces, a un acumúlanselle as preguntas. Por exemplo: É que o Ministro quere que sexades coma el? É que a paixón lle parece pecado e por iso vos convida a elixir unha vida chea de frustración? Non se equivocaría el ao elixir o que fai? É que aínda quedan tontos que ignoren que o éxito só chega cando un sente paixón naquilo que fai? Pensará que Messi é un crack  porque elixiu para a súa vida o que pedía o mercado? Pensará o Ministro de Educación algunha vez en vós? Pensará? 

Seino, son moitas preguntas. Pero eu, hoxe, só quero facervos unha. A pregunta poderosa. A pregunta sabia que todos debedes facervos. A máis importante de todas na vida. A que nunca vos fará este Ministro. A pregunta adecuada:

Que quererías facer ti na vida, se o diñeiro non importase?

Comentarios

  1. Candela7/2/13

    Non se lle ve xa a cara de entusiasmo e pasión polo seu traballo que ten na foto?
    Non sei como se amaña este home, pero cada vez que abre a boca síntome "ultrajada y ofendida" (que diría Marisa) como estudiante e como persona.
    Para rematar estas declaracións faltouche poñer o problema que supón "que a mitad dos universitarios cursen estudios de humanidades" (zas, outro cuchillo máis na miña espalda).
    Por desgracia, parece que o que pretenden é que todos nos volvamos iguales (de tontos, quero decir).

    Nunca me importaron demasiado os cartos, non sei que vou facer cando acabe a carreira o ano que vén nin se a historia me dará de comer. Sólo sei que me encanta o que fago e o fago con devoción. Cada línea que escribo dun traballo, cada página que leo e cada clase á que vou me fan sentir satisfeita e plena por estar estudiando aquelo que máis me gusta. E estes mismos sentimentos supoño que serán os que me levarán, se algún día consigo chegar aló, a abrirme portas sexa como sexa para continuar facendo o que quero.
    E, a verdade, non me gustaría ter que abrir as portas de Alemania ou outro país, pero moito me temo que é o único que nos están deixando. Se aquí non nos aprecian e se rien de nós, non lles debemos nada. Pode sonar moi forte, pero despois de todo o que hai que escoitar, que a veces non sabes si rirte se chorar e non parar, eu xa non creo en nada.

    Se o diñeiro non importara... oxalá fora así de fácil :)

    ResponderEliminar
  2. Chegarás, vaia se chegarás... E desde logo que che dará de comer, precisamente porque é o que che gusta e o que queres ser. Nada coma iso para superar obstáculos. Seguirá a darche alegrías,e serán máis importantes e duradeiras que as que dá o diñeiro.

    Por suposto, como ti dis, o diñeiro importa, pois é preciso para comer e vivir. Pero hai decisións na vida, que hai que tomar sen pensar nel. O amor, o coidado duns avós, ou a persoa que un quere ser, por exemplo.

    Moitas grazas, Candela, por unha aportación así. Que vindo de valentes coma ti, ten moito máis valor. Porque Candela é estudante de Historia, de inglés e da vida. Inquieta, curiosa, crítica. Non tiven a sorte de tela como alumna, pero si de oír falar a outros da súa intelixencia e a súa capacidade, que despois coñecín. Agora, na súa fame por medrar como persoa, estará sorrindo ou lendo baixo a choiva de Newcastle. Que lonxe hai que irse ás veces, Candela, para poder medrar lonxe deste país. Aprende canto poidas, E volvede pronto. Aquí necesitámosvos.

    ResponderEliminar
  3. Cristina Cerceda7/2/13

    Abraira....o teu mellor discurso. Sen duda....somos moitos os tontos neste país!!!! Pero e preferible ser tonto antes ca amargado!!!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

6º Concurso CineHistoria

Despois de 5 edicións, non pensaríades que deixaríamos acabar o curso sen o noso concurso favorito, non...? Pois benvidos a CineHistoria! , o certame de minicríticas de cine máis famoso da comarca!  Velaquí as 40 críticas (en formato orixinal) desta edición,. Podedes lelas todiñas nos comentarios! As normas e o sentido do concurso xa o sabedes , pero por se acaso...: Para quen? Participan os meus alumnos de Historia de 1º de Bacharelato . Este ano, 40. Que teñen que facer? Eu reparto unha listaxe dunhas 50 pelis .  Cada un deles ten que elixir unha para ver antes dunha data límite. Condición obrigada: que non a viran nunca!  Onde e cando? Cando acabou o tempo para ver as pelis, un día, sen previo aviso reparto en clase un papel.  Cada participante ten 8 liñas e uns 20 minutos para escribir . Como facelo? A crítica debe ser algo máis que un resumo. Debe ter opinión, análise, orixinalidade e, sobre todo, espertar unha emoción no que le. Prohibido deix

V Concurso CineHistoria

Os bos costumes non se poden perder. Por iso, había que volver coa quinta edición do Concurso máis lonxevo (creo) do noso instituto.  Como cada ano, convoco aos meus alumnos de Historia do Mundo Contemporáneo (1º Bacharelato) a un certame, que non é máis que unha escusa para ver cine... e, a través dese cine, para tecer lazos invisibles coa Historia, ou sinxelamente coa vida .  Que como o facemos? Doado. Entrego unha lista ampla de películas coas que un se pode achegar á Historia (ou ao bo cine); concedemos un prazo de tempo para que cada alumno poida ver polo menos unha delas; e cando todos teñen visto xa a súa peli, chego un día por sorpresa a clase e exclamo: " Aquí comeza o Concurso de Críticas CineHistoria! ";  ese día, nun silencio de 20 minutos e baixo pseudónimo, cada alumno esfórzase por escribir a crítica da peli que viu, sabendo que debe facelo da forma máis persoal, orixinal e efectiva posible...   Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o V CONCURS

III Concurso CineHistoria

Como cada curso, e xa van tres, en 1º de Bacharelato empregamos a Historia como unha escusa para ver cine... Ou será que usamos o cine como escusa para ver a Historia? O funcionamento é sinxelo. Entrego unha lista de películas por época histórica, concedo un prazo amplo para ver unha delas e despois realizamos un concurso de críticas onde cada un busca unha forma orixinal e breve de falar da peli que elixiu... Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o  III CONCURSO CINE HISTORIA  de 1º Bacharelato! 49 películas na lista. 41 candidatos que escribiron a súa minicrítica (8 liñas). 3 pelis de premio (as da imaxe) para as 3 mellores! A partir desta tarde podedes lelas todas, nos Comentarios  desta entrada. Este Xoves 4 , na clase e no blog:  Gañadores, Premio e Foto! Sorte a todos!