Saltar ao contido principal

Barcelona, mirando ao ceo

Unha vez estiven alí, acompañado de vellos amigos. E estou seguro de que eles tamén o lembrarán. Era xuño, camiñábamos polo casco histórico de Barcelona e, de súpeto, atopamos esta praza: San Felipe Neri. Había un silencio incrible, só roto pola auga que vertía no estanque, e o aire estaba cheo de flores amarelas que non deixaban de caer desde as ramas de dúas árbores, tapizando o chan. Quedámonos alí case unha hora, embobados, facendo fotos, todos apoiados arredor da fonte. Parecía que algo nos atase a ese extraordinario lugar. Quizá o recordo dunha bomba marcado para sempre nas paredes. 


Non foi casualidade. Decidíramos incluíla na ruta, porque alí, xusto alí, case 40 nenos foran masacrados en 1938, durante un bombardeo da cidade por parte da Lexión Cóndor. Bombardeo en área, ese é o nome técnico: un montón de bombas arroxadas en caída libre para destruír completamente unha zona. A área elixida aquel día pola aviación de Franco incluía esta praza. Daba igual que non tivese ningunha importancia militar. Daba igual que houbera unha igrexa. Daba igual que houbese unha escola infantil. Daba igual que os nenos se atopasen xogando diante da igrexa no preciso instante no que a aviación descargaba toneladas de bombas sobre a cidade. Exactamente así:

Fotograma da película "Mirant al cel", de Jesús Garay (2007)

Case 40 nenos correron a ocultarse na bodega da sacristía da igrexa, mentres varios bombardeiros sobrevoaban a cidade. Correron para nada. Aquelo non era un búnquer, nin un dos moitos refuxios que os barceloneses escavaban no subsolo para protexerse. Aquelo só era unha bodega. Non resistiu a detonación, e morreron todos. As marcas da metralla están aínda impresas na parede. E toda esta miseria, no nome dun único obxectivo: que a poboación de Barcelona se desmoralizara e se rendera ante Franco. Hai uns días fixo 70 anos daquela traxedia. Bo momento para recordar vellos lugares e vellos amigos. 

Facendo clic AQUÍ, podedes ir e sentir a maxia dese lugar.

Comentarios

  1. vitoria25/2/13

    "La primera víctima de la guerra es la infancia", Goytisolo perdeu a súa nai nun bombardeo en Barcelona, cando el aínda era un neno:

    Entre el humo y la sangre,
    miré los muros
    de la patria mía,
    como ciego miré
    por todas partes,
    buscando un pecho,
    una palabra, algo
    donde esconder el llanto.
    Y encontré solo muerte,
    ruina y muerte
    bajo el cielo vacío.

    ResponderEliminar
  2. Que bo. E que grande esa frase de Goytisolo: "la primera víctima de la guerra es la infancia".

    Foi nos bombardeos de marzo do mesmo ano. 16 minutos de bombas sobre a cidade, desta vez a cargo da aviación italiana.

    E así o viron daquela:
    "Miles y miles de personas salían a las afueras con los colchones encima de los automóviles, camiones, carros o sobre los hombros. Casi todas las tiendas habían cerrado. El espectáculo era verdaderamente deprimente... La situación llegó a la máxima gravedad. La gente, aterrorizada y ya sin control, huía en masa de la ciudad".

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...