Saltar ao contido principal

Me aburro en clase

Preséntovos a este intelixente neno, que non deixa indiferente. Porque, quen mellor que un alumno para opinar acerca de educación?


Que importa máis: a meta ou o camiño? Este neno teno claro. O camiño. Cada vez entendemos mellor que o día a día na clase ten que resultar creativo, emocionante e valioso para todos, en especial para nenos como o do vídeo. Por que? Porque hoxe sabemos que non aprendemos repetindo, senón que aprendemos facendo, e especialmente cando nos emocionamos. Por iso, este neno pide paixón, enerxía, talento, creatividade, vitalidade. Que é o que os nenos teñen e desexan explotar. E que é tamén o que nos pide o mundo no que vivimos: persoas orixinais, creativas, con capacidade de emocionar aos demais ou de descubrir solucións diferentes para os problemas que temos hoxe. 

Por iso nunha clase ten que haber afecto, provocación e moita motivación. Ás veces é difícil, pero hai que camiñar cara iso, porque é a receta para aprender capacidades sen aburrirnos. Así que temos que emocionar, motivar e sorprendernos moitas veces na clase; cada vez que o consigamos, teremos a garantía de que estamos non só aprendendo, senón tamén construíndo un momento útil e especial nas nosas vidas.

O vídeo foi emitido no programa RedesAQUÍ.

Comentarios

  1. Almudena20/10/12

    e mais imprtante a meta que o camiño pero canto mellor camiño tallamos mais disfrutaremos da meta e gustaranos recordala.
    O neno decia eso por que nn te tivo a ti de profesor jejeje

    ResponderEliminar
  2. Jajaja. Grazas Almudena. :) Pero ás veces tamén podo ser moooi aburrido.

    Ummm.... Estou de acordo con iso de que "canto mellor camiño teñamos máis disfrutaremos da meta e gustaranos recordala". En cambio, non estou de acordo co primeiro, Almudena. Pero alégrame moito que o comentes, porque creo que, co terror dos exames e as notas, todos medramos pensando que o importante é o resultado.

    Logo, cos anos, daste conta de que non. Que un título ou un aprobado están ben, pero desde logo non fan mellor a unha persoa. O que nos mellora son os valores que temos e o que somos capaces de aportar á sociedade para mellorala: ter empatía, poñer paixón no que facemos, explotar o noso talento (todos temos un par deles), ser comprometidos... Na clase, o mellor non son os aprobados ao final, senón as experiencias e as emocións que ás veces temos a sorte de vivir nelas.

    Se fas o camiño de Santiago... Que botas máis de menos: a experiencia do camiño ou a experiencia de chegar?

    ResponderEliminar
  3. Samantha20/10/12

    Todo o que pide este neno recórdame ao que ti facías con nós nas clases. Facías que, á vez que aprendíamos, nos divertíramos. Oxalá todos os profesores foran así. Porque máis importante que a meta, é o camiño :)

    ResponderEliminar
  4. O día que vin o vídeo quedei sobrecollido polo que dicía un rapaz tan pequeno. Pero agora, ademais, conmóvenme as palabras, non dun rapaz, senón as vosas. :) Grazas por este sorriso, que non me quitarían nin cunha lima de pulir aceiro. E un abrazo.

    ResponderEliminar
  5. David.20/10/12

    Intelixente rapaz.
    Todos temos que aprender del.
    A mellor forma de aprender, e divertíndose. E, aínda que parezca difícil, diversión e aprendizaxe podense unir e formar unha gran combinación.
    Samantha e Almudena, tivestedes sorte de poder probar isto, con Miguel debéstedelo pasar moi ben.

    ResponderEliminar
  6. Estou contigo, David: intelixente rapaz e boa parella a que forman Diversión-Aprendizaxe. A ver se logramos que estabilicen a súa relación.

    ResponderEliminar
  7. marisa23/10/12

    Estou lendo as opinións de esta entrada, e teño un sorriso na cara, creo que debes tar orgulloso das palabras que che adican os teus ex-alumnos e ata os que non o foron, porque creo que David polo que comenta non o debeu ser, así que penso..., se eu teño un sorriso que satisfacción non terás tú ¿non?

    ResponderEliminar
  8. Como para non sorrir, Marisiña! Pero de quen estou orgulloso é deles! Un abrazo para todos.
    E lembrade: vémonos!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

6º Concurso CineHistoria

Despois de 5 edicións, non pensaríades que deixaríamos acabar o curso sen o noso concurso favorito, non...? Pois benvidos a CineHistoria! , o certame de minicríticas de cine máis famoso da comarca!  Velaquí as 40 críticas (en formato orixinal) desta edición,. Podedes lelas todiñas nos comentarios! As normas e o sentido do concurso xa o sabedes , pero por se acaso...: Para quen? Participan os meus alumnos de Historia de 1º de Bacharelato . Este ano, 40. Que teñen que facer? Eu reparto unha listaxe dunhas 50 pelis .  Cada un deles ten que elixir unha para ver antes dunha data límite. Condición obrigada: que non a viran nunca!  Onde e cando? Cando acabou o tempo para ver as pelis, un día, sen previo aviso reparto en clase un papel.  Cada participante ten 8 liñas e uns 20 minutos para escribir . Como facelo? A crítica debe ser algo máis que un resumo. Debe ter opinión, análise, orixinalidade e, sobre todo, espertar unha emoción no que le. Prohibido deix

V Concurso CineHistoria

Os bos costumes non se poden perder. Por iso, había que volver coa quinta edición do Concurso máis lonxevo (creo) do noso instituto.  Como cada ano, convoco aos meus alumnos de Historia do Mundo Contemporáneo (1º Bacharelato) a un certame, que non é máis que unha escusa para ver cine... e, a través dese cine, para tecer lazos invisibles coa Historia, ou sinxelamente coa vida .  Que como o facemos? Doado. Entrego unha lista ampla de películas coas que un se pode achegar á Historia (ou ao bo cine); concedemos un prazo de tempo para que cada alumno poida ver polo menos unha delas; e cando todos teñen visto xa a súa peli, chego un día por sorpresa a clase e exclamo: " Aquí comeza o Concurso de Críticas CineHistoria! ";  ese día, nun silencio de 20 minutos e baixo pseudónimo, cada alumno esfórzase por escribir a crítica da peli que viu, sabendo que debe facelo da forma máis persoal, orixinal e efectiva posible...   Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o V CONCURS

III Concurso CineHistoria

Como cada curso, e xa van tres, en 1º de Bacharelato empregamos a Historia como unha escusa para ver cine... Ou será que usamos o cine como escusa para ver a Historia? O funcionamento é sinxelo. Entrego unha lista de películas por época histórica, concedo un prazo amplo para ver unha delas e despois realizamos un concurso de críticas onde cada un busca unha forma orixinal e breve de falar da peli que elixiu... Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o  III CONCURSO CINE HISTORIA  de 1º Bacharelato! 49 películas na lista. 41 candidatos que escribiron a súa minicrítica (8 liñas). 3 pelis de premio (as da imaxe) para as 3 mellores! A partir desta tarde podedes lelas todas, nos Comentarios  desta entrada. Este Xoves 4 , na clase e no blog:  Gañadores, Premio e Foto! Sorte a todos!