Saltar ao contido principal

Braveheart, e o dereito de pernada

Braveheart gañou 5 Oscars en 1995, entre eles o de mellor película e mellor director. No século XIV, William Wallace subsiste nunha aldea de Escocia, baixo os abusivos tributos nobiliares e as inxustas leis impostas polos ingleses. Nun momento da película, preto do inicio, amósasenos o exemplo do dereito de pernada. Por este dereito, algúns señores reservábanse a oportunidade de xacer durante unha noite con calquera muller que casase no seu feudo. Dese modo, a liberdade dos servos e a honra da muller eran violentadas a converterse nunha pertenza máis do señor. Nesta secuencia, vese como ela detén ao marido para evitar que o maten cando este pretende negarse a que o rei cobre ese dereito. Braveheart e a súa moza obsérvano todo na distancia, preocupados por que algún día lles poida pasar a eles. Non saben que a vida lles reserva un futuro máis perverso. Podedes ver a secuencia que vos comento facendo clic no cartel.


Non está probado que o rei inglés (señor das terras nas que vivía Wallace) utilizase o dereito de pernada na realidade histórica, pero na película emprégase para deixar ás claras, dunha maneira clara e contundente, o poder abusivo e inhumano dos estamentos privilexiados. Un panorama similar ao que predominaba en Europa antes das grandes transformacións iniciadas no XVIII. Tamén para iso pode valervos esta película. Unha historia épica, con base nun personaxe real, e contada ás veces dun xeito espectacular. Como o seu final. Para ver o trailer, clic AQUÍ.

Comentarios

  1. David.6/10/12

    Non sei porque salto con isto, pero ao ver esta entrada recordín 'Gladiator'.
    Esa película que nos mandaron ver en 2º.
    Gran película.

    ResponderEliminar
  2. Pois non sei David. Se cadra porque as dúas son películas épicas, de carácter histórico, nas que alguén que non quería selo é empurrado pola inxustiza da vida a converterse nun heroe. Por certo, as dúas con bandas sonoras á altura e absolutamente memorables.

    The Battle of Stirling, creo que é un bo exemplo da épica BSO de Braveheart. Dan ganas de coller a espada e botar a correr atrás dos ingleses...
    http://www.youtube.com/watch?v=OrjyURHc2K4

    ResponderEliminar
  3. Almudena6/10/12

    E que unha persoa que quere ser un hereo non e realmente un heroe. Un heroe de verdad e alguien que o fai por axudar ou por obligacion non por levar meritos. Ou eso penso eu

    ResponderEliminar
  4. Ou por restablecer a honra, sen pretender gloria algunha.

    Estou de acordo Almudena. A min paréceme que detrás dun heroe, case sempre hai unha traxedia... Creo que por iso mesmo prefiro a Héctor antes que a Aquiles.

    ResponderEliminar
  5. Sandra8/10/12

    Quen non viu Braveheart?! tamén lin un libro: "La catedral del mar", no que narran este "dereito de pernada".
    O que dis ti Miguel, poder abusivo e inhumano, horrible!

    ResponderEliminar
  6. Non lin o libro Sandra, pero estiven na igrexa de Santa María del Mar, en Barcelona, que é protagonista esencial da novela. Visita recomendada!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...