Saltar ao contido principal

Dor, Piedade, Yemen. Aranda

Seleccionada entre máis de cen mil, esta imaxe foi publicada no seu día polo xornal The New York Times. O seu autor, o fotógrafo español Samuel Aranda, mereceu por ela o World Press Photo 2012, o premio máis importante do fotoperiodismo mundial. "Un momento conmovedor e compasivo, a consecuencia humana dun acontecemento enorme, un acontecemento que segue tendo lugar" (Aidan Sullivan, presidente do xurado).























Conmociona. E véndoa detidamente pareceume que ten un algo da Piedade, a belísima escultura de Michelangelo (no tema, na composición triangular, nas emocións que esperta...). Lembreime entón dalgo que lera nunha novela de Matilde Asensi: en ocasións, a vida imita á arte...



Pero a foto de Aranda non é so arte: é o retrato dun instante dramático, anónimo, intenso. Fiel a unha realidade que non sentimos porque non vemos, pero que está a pasar mentres escribimos ou lemos isto.

Aquel era un día de outubro en Yemen, o país máis pobre da península arábiga. A poboación, contaxiada polas revolucións populares en Tunicia e Exipto, levaba meses saíndo á rúa para pronunciarse a favor ou en contra do goberno do ditador Saleh, despois de 33 anos aferrado ao poder. En xogo, estaba nada menos que a ilusión dun cambio a mellor: liberdade, democracia, mellores condicións de vida... Pero non todos estaban aínda polo labor, así que aquel día a represión nas rúas foi brutal, e os feridos tiveron que improvisar un hospital de campaña ao abeiro da entrada a unha mezquita. E alí, no medio do caos, a un palmo dos berros, os disparos e o terror, un español de Santa Coloma de Gramanet viu a escena a través do obxectivo da súa cámara: sentada no chan, unha mai recollía con ternura o corpo ferido e derrotado de seu fillo. O NEGRO do velo integral (so roto pola liña de luz dos ollos), contrastaba co BRANCO dun corpo adulto e vencido, entregado ao consuelo do abrazo doce e silencioso da muller. Alí onde sobran as palabras.

Cando o premio se fixo público, hai catro semanas, o seu autor, co hastío e escepticismo de quen o viu todo, afirmou que un mes despois do premio ninguén no mundo falaría xa da foto nin de Yemen. Ninguén se lembraría de nada...

Se vos atrevedes, botade unha mirada a través da cámara de Samuel Aranda (clic AQUÍ): revoltas, guerras, mozos que viven nos sumidoiros, nenos mutilados, inmigrantes morrendo na súa fuxida... A vida, en medio planeta, non se parece á nosa. É bo sabelo, por se un día nos vén unha ración de realidade...

Comentarios

  1. A primeira vez que vin esta foto foi no periodico, impresionoume tanto que cerrei o periodico e olvideime dela. Tres ou catro dias despois miña nai colleu ese periodico para facer o lume e vin que ia coller xusto a paxina da foto e dixenlle que a ma deixara ver un momento, hoxe esta foto esta pegada na porta do armario da miña habitación. Transmitiume ese consolo de nai que todos buscamos algunha vez, e despois observandoa detidamente decateime de que aunque nestes paises donde a muller non vale nada e teñena oculta baixo unha tela, acaba sendo o consolo e o apoio, o mais nese momento para eses homes que dia a dia non a valoran.

    ResponderEliminar
  2. Non é unha mala historia, ¿verdade? Creo que ao autor da fotografía lle encantaría.

    As mulleres son máis fortes, e punto. A imposición do velo só é a expresión da infame debilidade dos homes; e o seu tamaño, proporcional á cobardía dos que gobernan o país e quixeran gobernalas a elas tamén.

    Pero aí están. Máis fortes, e punto.

    ResponderEliminar
  3. Por muito que as queiran gobernar, no fondo saben que non poden e que si elas un dia alzan a voz, poden darlles os que gobernan eses paises 100000 voltas. Afortunadamente algunhas destas mulleres conseguen ir as universidades e estudar,abrir mais as suas mentes, aunque o final teñan que acabar aceptando un matrimonio de conveniencia e rematar vivindo un amor que nin amor é.

    Eu sempre me sentirei agradecida de nacer nun pais donde,mais ou menos, se respeta as mulleres, se nos permite estudar, traballar,sair soas a rua sin a atenta mirada dun home que nos controle,amar a quen nos queiramos amar e que non nos teñamos que tapar a cabeza ou o corpo por que como dicen alguns dos homes que gobernan neses paises,sexa un simbolo de erotismo que baixo o meu punto de vista, permiteme decir que é unha tremenda tonteria!!!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

6º Concurso CineHistoria

Despois de 5 edicións, non pensaríades que deixaríamos acabar o curso sen o noso concurso favorito, non...? Pois benvidos a CineHistoria! , o certame de minicríticas de cine máis famoso da comarca!  Velaquí as 40 críticas (en formato orixinal) desta edición,. Podedes lelas todiñas nos comentarios! As normas e o sentido do concurso xa o sabedes , pero por se acaso...: Para quen? Participan os meus alumnos de Historia de 1º de Bacharelato . Este ano, 40. Que teñen que facer? Eu reparto unha listaxe dunhas 50 pelis .  Cada un deles ten que elixir unha para ver antes dunha data límite. Condición obrigada: que non a viran nunca!  Onde e cando? Cando acabou o tempo para ver as pelis, un día, sen previo aviso reparto en clase un papel.  Cada participante ten 8 liñas e uns 20 minutos para escribir . Como facelo? A crítica debe ser algo máis que un resumo. Debe ter opinión, análise, orixinalidade e, sobre todo, espertar unha emoción no que le. Prohibido deix

V Concurso CineHistoria

Os bos costumes non se poden perder. Por iso, había que volver coa quinta edición do Concurso máis lonxevo (creo) do noso instituto.  Como cada ano, convoco aos meus alumnos de Historia do Mundo Contemporáneo (1º Bacharelato) a un certame, que non é máis que unha escusa para ver cine... e, a través dese cine, para tecer lazos invisibles coa Historia, ou sinxelamente coa vida .  Que como o facemos? Doado. Entrego unha lista ampla de películas coas que un se pode achegar á Historia (ou ao bo cine); concedemos un prazo de tempo para que cada alumno poida ver polo menos unha delas; e cando todos teñen visto xa a súa peli, chego un día por sorpresa a clase e exclamo: " Aquí comeza o Concurso de Críticas CineHistoria! ";  ese día, nun silencio de 20 minutos e baixo pseudónimo, cada alumno esfórzase por escribir a crítica da peli que viu, sabendo que debe facelo da forma máis persoal, orixinal e efectiva posible...   Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o V CONCURS

III Concurso CineHistoria

Como cada curso, e xa van tres, en 1º de Bacharelato empregamos a Historia como unha escusa para ver cine... Ou será que usamos o cine como escusa para ver a Historia? O funcionamento é sinxelo. Entrego unha lista de películas por época histórica, concedo un prazo amplo para ver unha delas e despois realizamos un concurso de críticas onde cada un busca unha forma orixinal e breve de falar da peli que elixiu... Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o  III CONCURSO CINE HISTORIA  de 1º Bacharelato! 49 películas na lista. 41 candidatos que escribiron a súa minicrítica (8 liñas). 3 pelis de premio (as da imaxe) para as 3 mellores! A partir desta tarde podedes lelas todas, nos Comentarios  desta entrada. Este Xoves 4 , na clase e no blog:  Gañadores, Premio e Foto! Sorte a todos!