Saltar ao contido principal

A balada de Corto Maltés


Hai unha muller con nome de barco antigo á que aprezo moito. Ela non o sabe, pero na nosa última conversa (viaxes, libros, cine... Cousas así, que a moitos nos gustan e nos reconcilian coa vida), deixou sementada a entrada pola que agora deslizades os vosos ollos. E aínda que non se chame Pandora, a imaxe da portada retrátaa bastante ben. Así que hoxe tamén ela forma parte desta moeda.

Corto Maltés é un mariño. Duro, astuto, valeroso, fiable como unha rocha, e dun atractivo irresistible para certa clase de intrépidas lectoras. Hugo Pratt creouno en 1967, e ata 1989 foi publicando diversas aventuras súas ata convertelo nun auténtico clásico do cómic en todo o mundo. Polas súas historias, sabemos que Corto naceu en Malta en 1887, de nai sevillana e pai inglés, e que pasou a súa infancia en Córdoba. Alí, unha xitana quixo lerlle a man e descubriu que non tiña "liña da Fortuna"; por iso, a fixo el mesmo valéndonse dunha navalla de afeitar de seu pai. Para que vos fagades unha idea de como é Corto. Despois, embarcouse un bo día, e desde entón nunca deixou de vivir aventuras a través do Pacífico e outros mares.

"La balada del mar salado" é precisamente a primeira das historias nas que aparece o noso protagonista. Nela, dous rapaces novos, Caín e Pandora, aparecen flotando á deriva no océano Pacífico, preto da Nova Guinea alemana e a piques de estalar a I guerra mundial. Desde o momento en que os rescaten, irán deixando de ser dous nenos para sentirse inmersos de cheo nun mundo de adultos salvaxe e perigoso, no que todos conspiran e ninguén se respeta. Cuspidiño á vida, en moitas ocasións.

E non podo desvelarvos máis. Pero por se aínda tendes dúbidas, regálovos, polo morro, algunha das poderosas viñetas desta historia mítica... Para que vexades. E co desexo de que vos engache:


CORTO MALTÉS. LA BALADA DEL MAR SALADO, de Hugo Pratt
Grazas a F.R., por legarme este libraco.

Comentarios

  1. Vitoria15/9/11

    Enamoreime de Corto nesta aventura,e non é coña, cando as miñas amigas suspiraban por actores ou cantantes de moda eu soñaba con él, e que fora un debuxo non supoñía ningún problema,nunca olvidarei a súa mirada cando se despide de Pandora:
    - Estás muy bonita. Me recuerdas a un viejo tango que oí en Buenos Aires.
    - Será porque me parezco a alguna mujer que conociste allí.
    - Precisamente porque no te pareces a ninguna quisiera encontrarte en todas partes.
    - No me iré contigo, Corto Maltés.
    - Lo sé.

    ResponderEliminar
  2. É unha páxina incrible, a da despedida entre ambos... No debuxo e no texto. Con ese Corto Maltés que de pronto queda sorprendido de si mesmo e coa mirada perdida... ou quizá con mirada de pérdida.
    Altamente recomendable!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...