Saltar ao contido principal

As trincheiras, en Sendeiros de Gloria

Ano 1914, Europa. O mundo é un tableiro de Risk con todos os territorios repartidos. Despois de anos de feroz industrialización e de inhumano imperialismo sobre os continentes de Asia e África, o aumento da tensión entre as potencias é xa insoportable. E estoupa un conflito de dimensións ata entón descoñocidas. A I Guerra Mundial deixou máis de dez millóns de mortos, unha Europa devastada e imaxes para non esquecer nunca. Non sempre é posible imaxinalas, pero ás veces o cine axuda a logralo. 

Hai unha película que soubo amosar o monte de lama que eran as trincheiras, a noxenta falta de valor e honestidade dos mandos militares que nunca pisaron un campo de batalla, ou o drama terrible de loitar en nome de cousas que en nada melloran á humanidade... Esa película é, sen dúbida, "Senderos de Gloria", de Stanley Kubrick. Un filme que non admite palomitas... pero polo que non pasa o tempo. Como sucede co CINE con maiúsculas.

Déixovos de travelling polas trincheiras!

Comentarios

  1. Rebeca8/6/18

    Recordo ver moitas películas de guerras e series nas que, dependendo da época, os superiores acompañaban aos seus soldados. En "Juego de tronos" (Game of Thrones) os reis combatían ao carón do exército, e incluso o lideraban, e mesmo atopamos en "Troya". Non obstante, na Idade Contemporánea en tódalas guerras os líderes observámolos resgardados do frío ou baixo a sombra se fai calor a unha distancia segura do campo de batalla mentres os reclutados perden a vida deixando desoladas as súas familias.
    E despois, cando unha guerra aproxímase e todos advirten que haberán moitas mortes e que é posíbel que non consigan a victoria, eles miran o pobo coma se fose unha colonia de formigas e din cos seus sorrisos petulantes:
    -¿Qué máis darán unhas cantas vidas máis?Estarán encantados de servir ao seu país.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...