Saltar ao contido principal

Encoros que doen

Durante a ditadura, Galicia quedou anegada de encoros.
Medio século despois de fuxir das casas coa auga entrando polas portas,
 os veciños da desaparecida aldea de Alberguería seguen vivindo as consecuencias.


Unha triste e fermosa reportaxe de Pedro Prada, rodada en 2007, 
e que podes ver, íntegramente, AQUÍ.

Comentarios

  1. Os pelos de punta,un nudo no estómago,tristeza,decepción,tremendo.Un documental brillante.Os encoros,tremendo engano.
    En Huesca,hai un pobo: Jánovas,con historia parecida,diferencia:nunca se chegou a construir o encoro.Enlaces que falan sobre o tema.
    http://www.pueblos-espana.org/aragon/huesca/janovas/galeria-fotografica/
    http://www.pueblosabandonados.es/2009/07/la-historia-de-janovas.html
    Estiven en Jánovas,fai tres anos,pasei polas súas rúas,vacías de xente,vin as súas casas,derruidas,o colexio,coa pizarra aínda colgada na parede,sen nenos,triste,a igrexa,co seu altar,as súas pinturas.Un pobo deshabitado,triste,sin a súa xente por un encoro que nunca vai existir.Ogallá algún día os veciños de Alberguería,de Jánovas e de tantos outros pobos,recuperen o que e seu,recuperen a ledicia e o encanto do lugar que os viu nacer,medrar.Noraboa por tremendo blog,non deixas de sorprendernos Miguel,es un crack!

    ResponderEliminar
  2. INCRIBLES as fotos e os vídeos sobre Jánovas. Impactante a conclusión á que chegan os que alí viviron: "la gente no vale nada".
    Hai pouco tempo, levei á clase de Xeografía un recorte de prensa sobre a desfeita do río Xallas, en Ézaro, na Costa da Morte. O Xallas é o único río de Europa que desemboca en fervenza directamente no mar. E para premiar semellante atrevemento, seis embalses foron chantados neste río. Esta semana santa achegueime ata alí: o que vin, merece unha entrada propia.
    Así que, SM, a próxima entrada adicareina a este embalse, e vai para ti. Grazas!

    ResponderEliminar
  3. gústame moito o blog, pero o que mais me gustou foi o tema do embalse, a verdade e que me deixou
    un pouco triste, non me gustaría ter que pasar por eso. Quero animarte a que sigas compartindo con todos ese montón de cousas que atopas cada día e que me parecen moi interesantes. Unha aperta

    ResponderEliminar
  4. Nunca sabemos o inxusta que pode ser a vida, ata que nos toca vivir algo que te golpea, e xa non te solta. Desde fóra podemos comprendelo, criticalo ou darlle voz para que non caia no esquecemento. Pero nunca sentilo coma eles. Oxalá coñecer estas Historias, serviran para que non volveran repetirse.
    Grazas polos ánimos, mlp. Valen moito.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...