Saltar ao contido principal

El crimen de aburrir en clase

¿Qué es una clase? Una clase es... una oportunidad para entretener, divertir, relatar, imaginar, preguntar, escuchar, reír, sonreír, probar... probar... probar con el afán de sorprender. Lo contrario es aburrir. Y aburrir en una clase es un crimen. Repito, un crimen. Ahora bien, si el alumnado consiste en chicos jóvenes, en adolescentes o directamente en niños, entonces ya no es un crimen... Es un holocausto.

Sé, porque todos los días preparo y doy clases, que no siempre se logra. Que es difícil interesar a todos, resultar motivante, prender la llama de la curiosidad o no aburrir. Pero intentarlo, imaginar otras vías, buscar algo inesperado, ser creativo o, para que todos nos entendamos, currárselo... Esto, en esta profesión, ha de ser un deber moral. O sí, o sí. Y por eso admiro a este tío. Por eso lo querría para mí, o para mis alumnos o para mis hijos. Porque un buen profesor es aquel capaz de atreverse a concebir las clases como lo que realmente son: un espectáculo ante el público más duro que existe. Una gran puesta en escena. Una hermosa oportunidad para sorprender, para aprender, para no aburrir.

Aquí lo tenéis. Holandés. Astrofísico. Rompedor. Auténtico. Unico. Leyenda... 
Profesor (este sí, con todas las letras)





Walter Lewin. 75 años, vividos con pasión, como sus clases...
Gracias, maestro. Por el entusiasmo, por la curiosidad, por la diversión y por el afecto.

Comentarios

Publicacións populares deste blog

6º Concurso CineHistoria

Despois de 5 edicións, non pensaríades que deixaríamos acabar o curso sen o noso concurso favorito, non...? Pois benvidos a CineHistoria! , o certame de minicríticas de cine máis famoso da comarca!  Velaquí as 40 críticas (en formato orixinal) desta edición,. Podedes lelas todiñas nos comentarios! As normas e o sentido do concurso xa o sabedes , pero por se acaso...: Para quen? Participan os meus alumnos de Historia de 1º de Bacharelato . Este ano, 40. Que teñen que facer? Eu reparto unha listaxe dunhas 50 pelis .  Cada un deles ten que elixir unha para ver antes dunha data límite. Condición obrigada: que non a viran nunca!  Onde e cando? Cando acabou o tempo para ver as pelis, un día, sen previo aviso reparto en clase un papel.  Cada participante ten 8 liñas e uns 20 minutos para escribir . Como facelo? A crítica debe ser algo máis que un resumo. Debe ter opinión, análise, orixinalidade e, sobre todo, espertar unha emoción no que le. Prohibido deix

V Concurso CineHistoria

Os bos costumes non se poden perder. Por iso, había que volver coa quinta edición do Concurso máis lonxevo (creo) do noso instituto.  Como cada ano, convoco aos meus alumnos de Historia do Mundo Contemporáneo (1º Bacharelato) a un certame, que non é máis que unha escusa para ver cine... e, a través dese cine, para tecer lazos invisibles coa Historia, ou sinxelamente coa vida .  Que como o facemos? Doado. Entrego unha lista ampla de películas coas que un se pode achegar á Historia (ou ao bo cine); concedemos un prazo de tempo para que cada alumno poida ver polo menos unha delas; e cando todos teñen visto xa a súa peli, chego un día por sorpresa a clase e exclamo: " Aquí comeza o Concurso de Críticas CineHistoria! ";  ese día, nun silencio de 20 minutos e baixo pseudónimo, cada alumno esfórzase por escribir a crítica da peli que viu, sabendo que debe facelo da forma máis persoal, orixinal e efectiva posible...   Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o V CONCURS

III Concurso CineHistoria

Como cada curso, e xa van tres, en 1º de Bacharelato empregamos a Historia como unha escusa para ver cine... Ou será que usamos o cine como escusa para ver a Historia? O funcionamento é sinxelo. Entrego unha lista de películas por época histórica, concedo un prazo amplo para ver unha delas e despois realizamos un concurso de críticas onde cada un busca unha forma orixinal e breve de falar da peli que elixiu... Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o  III CONCURSO CINE HISTORIA  de 1º Bacharelato! 49 películas na lista. 41 candidatos que escribiron a súa minicrítica (8 liñas). 3 pelis de premio (as da imaxe) para as 3 mellores! A partir desta tarde podedes lelas todas, nos Comentarios  desta entrada. Este Xoves 4 , na clase e no blog:  Gañadores, Premio e Foto! Sorte a todos!