Saltar ao contido principal

Os nenos e o fotógrafo

El non o sabía pero esta ía ser unha das súas últimas fotografías antes de morrer. Andrea Rocchelli tiña só 30 anos, era fotógrafo de guerra, e atopábase cubrindo o conflito ucraniano ata que un disparo de morteiro, nun fogo cruzado, rouboulle a vida...

Porque a vida tamén cha poden roubar
Fotografía de Andrea Rocchelli/Cesura


Sloviansk, Ucrania. Unha casa. Un soto escavado no chan. Silencio absoluto, do que dá medo, só roto polos lentos pasos do fotógrafo e o home que o precede. Tes que ver isto, dille. O mundo ten que saber isto, repite constantemente. Camiñan a escuras ata divisar un furado do que sae unha luz. Andrea, cámara en man, prepárase para o peor. Quizais un enfermo, ou un cadáver, ou un arsenal de armas ocultas. E achégase despacio para ir descubrindo a escena. A luz reflectida nunha ducia de vidros. Estantes de táboas. Unha escada... e moi abaixo, en absoluto silencio, dez nenos agochados entre botes de conservas. Non xogan. Non bromean. Non sorrín... Respiran medo. Durante uns longos segundos, só o obxectivo da cámara separa as súas miradas. O home conta que acaban de oír pasar un avión, que a seguinte pasada será de bombardeo e que alí están agora todos os nenos do barrio. A Andrea Rocchelli as bágoas anúbranlle a vista mentres axusta diafragma e velocidade. Acaba de lembrarse de el mesmo con 9 anos, tamén a escuras, pero no salón da súa casa, vendo con ollos moi abertos (como a súa irmá) a película La lista de Schindler. Acaba de lembrarse daquela secuencia dos nenos agochándose ata nos pozos negros, e non pode crer que teña o mesmo agora diante dos ollos, no encadre da súa cámara. Que estea pasando algo así...

Fotograma de "La lista de Schindler"
Dispara unha, dúas veces, tres veces, antes de que a auga se derrame desde os ollos... Non sabe que pensarán os nenos sobre el. O único que sabe o fotógrafo de guerra é que sente alivio de ter algo tras o que poder ocultar as bágoas, o rostro e a vergoña de ser humano.

Vía
Vía
A Andrea Rocchelli,  por facernos ver.

Comentarios

  1. Sandra30/5/14

    :-( Paréceme moi triste e duro. Como pode estar pasando esto no mundo? Lembro aquela entrada Miguel, que fixeras de unha ONG, aquela da ruleta de vida, penso que era algo así, ti pulsabas e onde parara a ruleta era onde nacías, con isto viñan a decirnos a sorte que tivemos de nacer aquí e que puido ser en calquera outro sitio, un sitio no que pasan cousas tan horribles coma as que sufren estes nenos :-( O mundo ten que cambiar.

    ResponderEliminar
  2. "Lotería da vida", chamábase:
    http://moedasparacaronte.blogspot.com.es/2011/11/son-eu.html

    Era unha iniciativa da ONG "Save the chidren". Había un disco xiratorio, e nel o nome de todos os países do mundo. Iso si, estes nomes non ocupaban todos o mesmo espazo dentro do disco, senón que o seu tamaño era proporcional á porcentaxe de poboación mundial que vive neles. Ao xogar descubrías as mínimas posibilidades que terías de volver nacer nun país que respecte os dereitos humanos, que estea libre de guerras, ou que ofreza algunha posibilidade para ter unha vida "normal". Por algún motivo, hai xa uns meses que descubrimos que, pese a seguir existindo a páxina, o xogo deixou de funcionar. Unha mágoa, porque era impresionante e do máis útil para "poñerse no lugar de".

    ResponderEliminar
  3. A vida, ás veces, é unha foto. Así de cruda. Así de difícil.

    E tamén as veces, ese "click" na realidade, ten detrás unha historia que debe ser contada. Como a de Andrea. Unha le a túa entrada, escribe o nome do rapaz en Google e só lle fan falta uns minutos para quedar co corpo feito "blandiblú".

    O mundo non avanzou tanto como pensamos. Queda demasiado traballo por diante...

    :/

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...