Saltar ao contido principal

Os nenos e o fotógrafo

El non o sabía pero esta ía ser unha das súas últimas fotografías antes de morrer. Andrea Rocchelli tiña só 30 anos, era fotógrafo de guerra, e atopábase cubrindo o conflito ucraniano ata que un disparo de morteiro, nun fogo cruzado, rouboulle a vida...

Porque a vida tamén cha poden roubar
Fotografía de Andrea Rocchelli/Cesura


Sloviansk, Ucrania. Unha casa. Un soto escavado no chan. Silencio absoluto, do que dá medo, só roto polos lentos pasos do fotógrafo e o home que o precede. Tes que ver isto, dille. O mundo ten que saber isto, repite constantemente. Camiñan a escuras ata divisar un furado do que sae unha luz. Andrea, cámara en man, prepárase para o peor. Quizais un enfermo, ou un cadáver, ou un arsenal de armas ocultas. E achégase despacio para ir descubrindo a escena. A luz reflectida nunha ducia de vidros. Estantes de táboas. Unha escada... e moi abaixo, en absoluto silencio, dez nenos agochados entre botes de conservas. Non xogan. Non bromean. Non sorrín... Respiran medo. Durante uns longos segundos, só o obxectivo da cámara separa as súas miradas. O home conta que acaban de oír pasar un avión, que a seguinte pasada será de bombardeo e que alí están agora todos os nenos do barrio. A Andrea Rocchelli as bágoas anúbranlle a vista mentres axusta diafragma e velocidade. Acaba de lembrarse de el mesmo con 9 anos, tamén a escuras, pero no salón da súa casa, vendo con ollos moi abertos (como a súa irmá) a película La lista de Schindler. Acaba de lembrarse daquela secuencia dos nenos agochándose ata nos pozos negros, e non pode crer que teña o mesmo agora diante dos ollos, no encadre da súa cámara. Que estea pasando algo así...

Fotograma de "La lista de Schindler"
Dispara unha, dúas veces, tres veces, antes de que a auga se derrame desde os ollos... Non sabe que pensarán os nenos sobre el. O único que sabe o fotógrafo de guerra é que sente alivio de ter algo tras o que poder ocultar as bágoas, o rostro e a vergoña de ser humano.

Vía
Vía
A Andrea Rocchelli,  por facernos ver.

Comentarios

  1. Sandra30/5/14

    :-( Paréceme moi triste e duro. Como pode estar pasando esto no mundo? Lembro aquela entrada Miguel, que fixeras de unha ONG, aquela da ruleta de vida, penso que era algo así, ti pulsabas e onde parara a ruleta era onde nacías, con isto viñan a decirnos a sorte que tivemos de nacer aquí e que puido ser en calquera outro sitio, un sitio no que pasan cousas tan horribles coma as que sufren estes nenos :-( O mundo ten que cambiar.

    ResponderEliminar
  2. "Lotería da vida", chamábase:
    http://moedasparacaronte.blogspot.com.es/2011/11/son-eu.html

    Era unha iniciativa da ONG "Save the chidren". Había un disco xiratorio, e nel o nome de todos os países do mundo. Iso si, estes nomes non ocupaban todos o mesmo espazo dentro do disco, senón que o seu tamaño era proporcional á porcentaxe de poboación mundial que vive neles. Ao xogar descubrías as mínimas posibilidades que terías de volver nacer nun país que respecte os dereitos humanos, que estea libre de guerras, ou que ofreza algunha posibilidade para ter unha vida "normal". Por algún motivo, hai xa uns meses que descubrimos que, pese a seguir existindo a páxina, o xogo deixou de funcionar. Unha mágoa, porque era impresionante e do máis útil para "poñerse no lugar de".

    ResponderEliminar
  3. A vida, ás veces, é unha foto. Así de cruda. Así de difícil.

    E tamén as veces, ese "click" na realidade, ten detrás unha historia que debe ser contada. Como a de Andrea. Unha le a túa entrada, escribe o nome do rapaz en Google e só lle fan falta uns minutos para quedar co corpo feito "blandiblú".

    O mundo non avanzou tanto como pensamos. Queda demasiado traballo por diante...

    :/

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

6º Concurso CineHistoria

Despois de 5 edicións, non pensaríades que deixaríamos acabar o curso sen o noso concurso favorito, non...? Pois benvidos a CineHistoria! , o certame de minicríticas de cine máis famoso da comarca!  Velaquí as 40 críticas (en formato orixinal) desta edición,. Podedes lelas todiñas nos comentarios! As normas e o sentido do concurso xa o sabedes , pero por se acaso...: Para quen? Participan os meus alumnos de Historia de 1º de Bacharelato . Este ano, 40. Que teñen que facer? Eu reparto unha listaxe dunhas 50 pelis .  Cada un deles ten que elixir unha para ver antes dunha data límite. Condición obrigada: que non a viran nunca!  Onde e cando? Cando acabou o tempo para ver as pelis, un día, sen previo aviso reparto en clase un papel.  Cada participante ten 8 liñas e uns 20 minutos para escribir . Como facelo? A crítica debe ser algo máis que un resumo. Debe ter opinión, análise, orixinalidade e, sobre todo, espertar unha emoción no que le. Prohibido deix

V Concurso CineHistoria

Os bos costumes non se poden perder. Por iso, había que volver coa quinta edición do Concurso máis lonxevo (creo) do noso instituto.  Como cada ano, convoco aos meus alumnos de Historia do Mundo Contemporáneo (1º Bacharelato) a un certame, que non é máis que unha escusa para ver cine... e, a través dese cine, para tecer lazos invisibles coa Historia, ou sinxelamente coa vida .  Que como o facemos? Doado. Entrego unha lista ampla de películas coas que un se pode achegar á Historia (ou ao bo cine); concedemos un prazo de tempo para que cada alumno poida ver polo menos unha delas; e cando todos teñen visto xa a súa peli, chego un día por sorpresa a clase e exclamo: " Aquí comeza o Concurso de Críticas CineHistoria! ";  ese día, nun silencio de 20 minutos e baixo pseudónimo, cada alumno esfórzase por escribir a crítica da peli que viu, sabendo que debe facelo da forma máis persoal, orixinal e efectiva posible...   Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o V CONCURS

III Concurso CineHistoria

Como cada curso, e xa van tres, en 1º de Bacharelato empregamos a Historia como unha escusa para ver cine... Ou será que usamos o cine como escusa para ver a Historia? O funcionamento é sinxelo. Entrego unha lista de películas por época histórica, concedo un prazo amplo para ver unha delas e despois realizamos un concurso de críticas onde cada un busca unha forma orixinal e breve de falar da peli que elixiu... Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o  III CONCURSO CINE HISTORIA  de 1º Bacharelato! 49 películas na lista. 41 candidatos que escribiron a súa minicrítica (8 liñas). 3 pelis de premio (as da imaxe) para as 3 mellores! A partir desta tarde podedes lelas todas, nos Comentarios  desta entrada. Este Xoves 4 , na clase e no blog:  Gañadores, Premio e Foto! Sorte a todos!