Saltar ao contido principal

Nagasaki, ou a brutalidade humana

"Eu vino, eu vivín o horror daquel día". O ruído dos avións, a brutal explosión no aire, a luz cegadora e unha onda de 4.000º de calor expandíndose pola superficie a 1.000 kms/h. Hai 68 anos, un 9 de agosto, só tres días despois de Hiroshima, 300.000 persoas en Nagasaki sufriron a bomba atómica.


Tras tres intentos frustrados pola mala visibilidade, e cada vez con menos combustible, aquela mañá, os dous avións estadounidenses encargados da misión, deciden irse ao obxectivo 3: Nagasaki. O ceo está cuberto e apenas hai visual, pero teñen decidido lanzala por radar. Abaixo, unha cidade do tamaño do Vigo actual, traballa ou prepara a primeira comida do día. Algúns escoitan o ruxido dun avión, pero as alarmas non saltan porque son confundidos con avións meteorolóxicos.

Desde 8.800 metros de altitude, ás 11.02, alguén no Bockscar apreta o botón. Xa non hai volta atrás. Abaixo ninguén pode imaxinar o que están a punto de vivir. Fat Man, era o seu nome clave: 5.000 toneladas de bomba atómica co dobre de potencia que a de Hiroshima desplomáronse sobre a cidade. A só 500 metros de altitude, detonouse. Desde os dous avións da misión, en absoluto silencio radiofónico, captouse a repentina e impresionante nube atómica:


Debaixo, o inferno. 40.000 persoas vaporizadas ao instante. E o silencio máis absoluto que poidamos imaxinar. 70.000 feridos en estado de shock, co corpo queimado, erguen a mirada buscando unha explicación. Arredor, a cidade que coñeceron xa non existe. Hai corpos preto, entre restos de edificios. Unha muller achégase á que parece a súa propia nai. Recoñécea por un dente de ouro. Pero cando a colle da man, o corpo desfaise diante dos seus propios ollos. Os nenos corren desorientados, apenas con pel, chorando e chamando fóra de si polas súas nais. Moitos teñen os ollos colgando sobre o nariz. As unllas derretidas. As roupas incrustadas no corpo... E de repente, a choiva negra. Esas imaxes dan moito máis a medida do que é unha bomba atómica, que esa outra que sempre nos venderon, tomada desde os avións que a deixaron caer. Esas escenas, están gravadas para sempre na memoria de quen as viviron. Se as buscamos, aparecen.


Son tan duras que non me atrevo a poñelas aquí. Con velas unha vez, abóndame. Pero se queredes ter a educativa experiencia de velas, AQUÍ atoparedes o que non quixeron que o mundo vise. 100.000 mortos inmediatos, dúas cidades arrasadas e miles de vítimas afectadas pola radiación. Moitos, nunca volveron poder vivir coma antes, e mesmo foron discriminados por ser sospeitosos de portar radiación. 

Cinco días despois de Nagasaki, o emperador Hirohito transmitiu pola radio a rendición incondicional do Xapón. E a fin de semana seguinte, a revista estadounidense Time saía á rúa con esta portada, na que o sol nacente da bandeira xaponesa aparece tachado.


Houbo moito conto. Durante anos, fixéronnos crer que o uso das bombas atómicas estaba xustificado: había que evitar unha guerra máis longa, aforrábanse vidas de moitos soldados, e todo iso... Por suposto, as mulleres, os nenos, as persoas que se verían afectadas nunca foron un obstáculo. Danos colaterais, dixeron nos seus despachos, mirando para outro lado. Hoxe coñecemos o alcance real deses danos. Pero ademais sabemos tamén que a decisión de usar a bomba atómica por parte de EE.UU. non perseguía só a fin da guerra, senón evitar a invasión soviética de Xapón. Por iso precisamente o 9 de agosto se lanzou a segunda bomba. Porque Stalin declarara a guerra un día antes, e avanzaba xa cara aló. Por outra parte, empregar esta arma era demostrar ao resto do mundo (incluída a URSS) todo o poderío militar de EE.UU. Cando os xaponeses acordaron rendirse incondicionalmente aos estadounidenses, non foi polas bombas atómicas, foi polo medo a caer baixo o dominio de Stalin. 

Quizais vos guste ver "Nagasaki, a bomba olvidada".
Para non olvidar que hai xente que padece aínda os efectos daquela burrada...
E porque 9 países do mundo dispoñen hoxe de bombas atómicas como a daquel negro día.

Comentarios

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...