Saltar ao contido principal

Nagasaki, ou a brutalidade humana

"Eu vino, eu vivín o horror daquel día". O ruído dos avións, a brutal explosión no aire, a luz cegadora e unha onda de 4.000º de calor expandíndose pola superficie a 1.000 kms/h. Hai 68 anos, un 9 de agosto, só tres días despois de Hiroshima, 300.000 persoas en Nagasaki sufriron a bomba atómica.


Tras tres intentos frustrados pola mala visibilidade, e cada vez con menos combustible, aquela mañá, os dous avións estadounidenses encargados da misión, deciden irse ao obxectivo 3: Nagasaki. O ceo está cuberto e apenas hai visual, pero teñen decidido lanzala por radar. Abaixo, unha cidade do tamaño do Vigo actual, traballa ou prepara a primeira comida do día. Algúns escoitan o ruxido dun avión, pero as alarmas non saltan porque son confundidos con avións meteorolóxicos.

Desde 8.800 metros de altitude, ás 11.02, alguén no Bockscar apreta o botón. Xa non hai volta atrás. Abaixo ninguén pode imaxinar o que están a punto de vivir. Fat Man, era o seu nome clave: 5.000 toneladas de bomba atómica co dobre de potencia que a de Hiroshima desplomáronse sobre a cidade. A só 500 metros de altitude, detonouse. Desde os dous avións da misión, en absoluto silencio radiofónico, captouse a repentina e impresionante nube atómica:


Debaixo, o inferno. 40.000 persoas vaporizadas ao instante. E o silencio máis absoluto que poidamos imaxinar. 70.000 feridos en estado de shock, co corpo queimado, erguen a mirada buscando unha explicación. Arredor, a cidade que coñeceron xa non existe. Hai corpos preto, entre restos de edificios. Unha muller achégase á que parece a súa propia nai. Recoñécea por un dente de ouro. Pero cando a colle da man, o corpo desfaise diante dos seus propios ollos. Os nenos corren desorientados, apenas con pel, chorando e chamando fóra de si polas súas nais. Moitos teñen os ollos colgando sobre o nariz. As unllas derretidas. As roupas incrustadas no corpo... E de repente, a choiva negra. Esas imaxes dan moito máis a medida do que é unha bomba atómica, que esa outra que sempre nos venderon, tomada desde os avións que a deixaron caer. Esas escenas, están gravadas para sempre na memoria de quen as viviron. Se as buscamos, aparecen.


Son tan duras que non me atrevo a poñelas aquí. Con velas unha vez, abóndame. Pero se queredes ter a educativa experiencia de velas, AQUÍ atoparedes o que non quixeron que o mundo vise. 100.000 mortos inmediatos, dúas cidades arrasadas e miles de vítimas afectadas pola radiación. Moitos, nunca volveron poder vivir coma antes, e mesmo foron discriminados por ser sospeitosos de portar radiación. 

Cinco días despois de Nagasaki, o emperador Hirohito transmitiu pola radio a rendición incondicional do Xapón. E a fin de semana seguinte, a revista estadounidense Time saía á rúa con esta portada, na que o sol nacente da bandeira xaponesa aparece tachado.


Houbo moito conto. Durante anos, fixéronnos crer que o uso das bombas atómicas estaba xustificado: había que evitar unha guerra máis longa, aforrábanse vidas de moitos soldados, e todo iso... Por suposto, as mulleres, os nenos, as persoas que se verían afectadas nunca foron un obstáculo. Danos colaterais, dixeron nos seus despachos, mirando para outro lado. Hoxe coñecemos o alcance real deses danos. Pero ademais sabemos tamén que a decisión de usar a bomba atómica por parte de EE.UU. non perseguía só a fin da guerra, senón evitar a invasión soviética de Xapón. Por iso precisamente o 9 de agosto se lanzou a segunda bomba. Porque Stalin declarara a guerra un día antes, e avanzaba xa cara aló. Por outra parte, empregar esta arma era demostrar ao resto do mundo (incluída a URSS) todo o poderío militar de EE.UU. Cando os xaponeses acordaron rendirse incondicionalmente aos estadounidenses, non foi polas bombas atómicas, foi polo medo a caer baixo o dominio de Stalin. 

Quizais vos guste ver "Nagasaki, a bomba olvidada".
Para non olvidar que hai xente que padece aínda os efectos daquela burrada...
E porque 9 países do mundo dispoñen hoxe de bombas atómicas como a daquel negro día.

Comentarios

Publicacións populares deste blog

6º Concurso CineHistoria

Despois de 5 edicións, non pensaríades que deixaríamos acabar o curso sen o noso concurso favorito, non...? Pois benvidos a CineHistoria! , o certame de minicríticas de cine máis famoso da comarca!  Velaquí as 40 críticas (en formato orixinal) desta edición,. Podedes lelas todiñas nos comentarios! As normas e o sentido do concurso xa o sabedes , pero por se acaso...: Para quen? Participan os meus alumnos de Historia de 1º de Bacharelato . Este ano, 40. Que teñen que facer? Eu reparto unha listaxe dunhas 50 pelis .  Cada un deles ten que elixir unha para ver antes dunha data límite. Condición obrigada: que non a viran nunca!  Onde e cando? Cando acabou o tempo para ver as pelis, un día, sen previo aviso reparto en clase un papel.  Cada participante ten 8 liñas e uns 20 minutos para escribir . Como facelo? A crítica debe ser algo máis que un resumo. Debe ter opinión, análise, orixinalidade e, sobre todo, espertar unha emoción no que le. Prohibido deix

V Concurso CineHistoria

Os bos costumes non se poden perder. Por iso, había que volver coa quinta edición do Concurso máis lonxevo (creo) do noso instituto.  Como cada ano, convoco aos meus alumnos de Historia do Mundo Contemporáneo (1º Bacharelato) a un certame, que non é máis que unha escusa para ver cine... e, a través dese cine, para tecer lazos invisibles coa Historia, ou sinxelamente coa vida .  Que como o facemos? Doado. Entrego unha lista ampla de películas coas que un se pode achegar á Historia (ou ao bo cine); concedemos un prazo de tempo para que cada alumno poida ver polo menos unha delas; e cando todos teñen visto xa a súa peli, chego un día por sorpresa a clase e exclamo: " Aquí comeza o Concurso de Críticas CineHistoria! ";  ese día, nun silencio de 20 minutos e baixo pseudónimo, cada alumno esfórzase por escribir a crítica da peli que viu, sabendo que debe facelo da forma máis persoal, orixinal e efectiva posible...   Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o V CONCURS

III Concurso CineHistoria

Como cada curso, e xa van tres, en 1º de Bacharelato empregamos a Historia como unha escusa para ver cine... Ou será que usamos o cine como escusa para ver a Historia? O funcionamento é sinxelo. Entrego unha lista de películas por época histórica, concedo un prazo amplo para ver unha delas e despois realizamos un concurso de críticas onde cada un busca unha forma orixinal e breve de falar da peli que elixiu... Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o  III CONCURSO CINE HISTORIA  de 1º Bacharelato! 49 películas na lista. 41 candidatos que escribiron a súa minicrítica (8 liñas). 3 pelis de premio (as da imaxe) para as 3 mellores! A partir desta tarde podedes lelas todas, nos Comentarios  desta entrada. Este Xoves 4 , na clase e no blog:  Gañadores, Premio e Foto! Sorte a todos!