Saltar ao contido principal

Poesía visual

Frotade os ollos os que ides a Barcelona este mes. Acabo de ler que Chema Madoz expón na Casa Milá, de Gaudí, que visitaredes. E menuda guinda! Porque as fotos de Chema son...  Cómo dicilo? Poesía visual. Madoz colle o obxecto máis cotiá que poidades imaxinar, e coa súa creatividade modifícao levemente ata amosarnos a súa alma oculta. Esa que nós non adoitamos ver. Unha mostra?






Extrañeza, sorpresa, sorriso... Así reaccionamos cando descubrimos a orixinal e irónica asociación de ideas contida en cada foto. Os obxectos son cotiás, pero o seu sentido convértese de pronto nalgo novo e sorprendente... Que non precisa nin de título.

Todo está diante nosa, só hai que saber mirar. 
Máis, AQUÍ.  

Comentarios

  1. Vitoria10/6/13

    Que necesaria a mirada de quen ve no fondo oscuro dunha paelleira un cosmos estrellado!
    Os obxetos rebélanse, non obedecen, queren ser outras cousas... e Chema Madoz en lugar de reprimilos, anímaos e fotografíaos...

    ResponderEliminar
  2. Creo que foi Paul Klee, quen dixo que a arte non busca reproducir o que vemos, senón precisamente facer visibles aquelas cousas que non sempre o son.

    Imaxinación = Liberdade.
    Bendita rebelión!

    ResponderEliminar
  3. marisa12/6/13

    ¡que fotos mais orixinais! mentras as estás vendo non se che vai o sorriso, seguro que o pasaredes moi ben vendo a exposición.

    ResponderEliminar
  4. Estar nunha exposición de Chema Madoz é exactamente así: ir de sorriso en sorriso. E cando por fin saes á rúa, daste conta de que o fas buscando atento calquera signo de pequena rebelión nos obxectos... :)

    Non vos perdades un paseo pola súa web, facendo clic sobre o nome do artista, na primeira liña do texto da entrada.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...