Saltar ao contido principal

Fantasmas da Historia

Pois esta entrada vai para Diego Diz, historiador en cernes, que o pasado venres me levou a esta incrible páxina: "Ghosts of History", que agora tamén vós ides coñecer.
Compañía envolvendo unha columna de presos alemáns
Xa veredes que historia tan orixinal. Un día, revolvendo nun mercadiño nas rúas de Amsterdam, a artista Jo Hedwig atopouse cun fato de negativos de fotografías tomadas durante a Segunda Guerra Mundial. Ao revelalas, deuse conta de que coñecía moitos dos lugares retratados, e ocorréuselle viaxar ata eses sitios para tomar unha nova foto, no mesmo punto e desde o mesmo ángulo. Xa na casa, ao superpoñelas, e retocalas un pouco para eliminar a paisaxe da foto antiga, descubriu que o resultado era impresionante, case fantasmal. 
Auswicht, 1945. Soldados rusos liberan aos presos deste campo de concentración nazi
Tan impresionante, que Jo empezou a tirar do fío para intentar dar cos escenarios dalgunhas fotos que ela non recoñecía, e que resultaron ser doutros países, aos que tamén se desprazou para poder continuar co traballo. Un proxecto orixinal, de tanto interese histórico como artístico, e que ela nos presenta a través do título "Ghosts of History". Fantasmas que regresan da Historia para contárnola en imaxes.
Soldados estadounidenses e cidadáns retiran un cartel dunha organización da Alemaña nazi

Comentarios

  1. Vitoria16/4/13

    Parecen fotos feitas polo Ángel de la Historia tal como o describe Walter Benjamin:
    "Los ojos se le ven desorbitados, tiene la boca abierta y además las alas desplegadas. Pues este aspecto deberá tener el Ángel de la Historia. Él ha vuelto el rostro hacia el pasado. Donde ante nosotros aparece una cadena de datos, él ve una única catástrofe que amontona incansablemente ruina tras ruina y se las va arrojando a los pies. Bien le gustaría detenerse, despertar a los muertos y recomponer lo destrozado. Pero, soplando desde el Paraíso, una tempestad se enreda en sus alas, y es tan fuerte que el ángel no puede cerrarlas. Esta tempestad lo empuja incontenible hacia el futuro, al cual vuelve la espalda mientras el cúmulo de ruinas ante él va creciencio hasta el cielo. Lo que llamamos progreso es justamente esta tempestad”.

    ResponderEliminar
  2. Como a Benjamin (alemán, xudeu, filósofo, marxista... que suicidouse nunha pequena aldea catalana antes que verse entregado a Hitler), tamén o pasado histórico me parece unha morea de cinzas, mortos e destrución... e o futuro unha negra nube na que é seguro que atoparemos xenerosas doses do mesmo.

    Hai historiadores que din que a Historia serve para non repetir os erros do pasado. Pero a propia Historia, coa axuda do tempo, ensínache que non. Para o que serve a Historia é para coñecer a condición humana, e para comprender, por fin, que estamos condenados a cometer eternamente os mesmos erros do pasado. Coñecelos, tamén permite recoñecelos, e afrontalos con lucidez.

    Benjamin tomou como inspiración para a súa teoría do "Anxo da Historia", un debuxo de Paul Klee, coñecido como "Angelus Novus".
    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Klee-angelus-novus.jpg

    Eu en cambio imaxínoo cun rostro similar ao que quedou impreso neste negativo:
    http://www.ghostsofhistory.co.uk/products/ghosts-of-history-france-left-behind-2/


    "Tesis sobre la Filosofía de la Historia", de Walter Benjamin. Grazas por amosarnos este libro, Vitoria, e por deixárnolo sobre esta mesa, aberto pola páxina máis interesante.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

6º Concurso CineHistoria

Despois de 5 edicións, non pensaríades que deixaríamos acabar o curso sen o noso concurso favorito, non...? Pois benvidos a CineHistoria! , o certame de minicríticas de cine máis famoso da comarca!  Velaquí as 40 críticas (en formato orixinal) desta edición,. Podedes lelas todiñas nos comentarios! As normas e o sentido do concurso xa o sabedes , pero por se acaso...: Para quen? Participan os meus alumnos de Historia de 1º de Bacharelato . Este ano, 40. Que teñen que facer? Eu reparto unha listaxe dunhas 50 pelis .  Cada un deles ten que elixir unha para ver antes dunha data límite. Condición obrigada: que non a viran nunca!  Onde e cando? Cando acabou o tempo para ver as pelis, un día, sen previo aviso reparto en clase un papel.  Cada participante ten 8 liñas e uns 20 minutos para escribir . Como facelo? A crítica debe ser algo máis que un resumo. Debe ter opinión, análise, orixinalidade e, sobre todo, espertar unha emoción no que le. Prohibido deix

V Concurso CineHistoria

Os bos costumes non se poden perder. Por iso, había que volver coa quinta edición do Concurso máis lonxevo (creo) do noso instituto.  Como cada ano, convoco aos meus alumnos de Historia do Mundo Contemporáneo (1º Bacharelato) a un certame, que non é máis que unha escusa para ver cine... e, a través dese cine, para tecer lazos invisibles coa Historia, ou sinxelamente coa vida .  Que como o facemos? Doado. Entrego unha lista ampla de películas coas que un se pode achegar á Historia (ou ao bo cine); concedemos un prazo de tempo para que cada alumno poida ver polo menos unha delas; e cando todos teñen visto xa a súa peli, chego un día por sorpresa a clase e exclamo: " Aquí comeza o Concurso de Críticas CineHistoria! ";  ese día, nun silencio de 20 minutos e baixo pseudónimo, cada alumno esfórzase por escribir a crítica da peli que viu, sabendo que debe facelo da forma máis persoal, orixinal e efectiva posible...   Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o V CONCURS

III Concurso CineHistoria

Como cada curso, e xa van tres, en 1º de Bacharelato empregamos a Historia como unha escusa para ver cine... Ou será que usamos o cine como escusa para ver a Historia? O funcionamento é sinxelo. Entrego unha lista de películas por época histórica, concedo un prazo amplo para ver unha delas e despois realizamos un concurso de críticas onde cada un busca unha forma orixinal e breve de falar da peli que elixiu... Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o  III CONCURSO CINE HISTORIA  de 1º Bacharelato! 49 películas na lista. 41 candidatos que escribiron a súa minicrítica (8 liñas). 3 pelis de premio (as da imaxe) para as 3 mellores! A partir desta tarde podedes lelas todas, nos Comentarios  desta entrada. Este Xoves 4 , na clase e no blog:  Gañadores, Premio e Foto! Sorte a todos!