Saltar ao contido principal

A ronda de noite, en vivo

Coñecedes "A ronda de noite", a famosa pintura de Rembrandt?
Imaxinade que un día calquera, indo de compras, todo este inmenso cadro se planta ante vós.

Difícil de imaxinar...? Pois facede Clic na imaxe!
e preparádevos para o espectáculo.


É unha das pinturas máis coñecidas da Historia da Arte mundial, e tamén o tesouro máis prezado do Rijksmuseum de Amsterdam. O museo levaba varios anos pechado por reformas, así que decidiron anunciar a súa reapertura desta maneira tan espectacular: recreando a escena da súa obra máis coñecida, nun dos centros comerciais da cidade. Xenial.

O cadro atesoura unha historia chea de curiosidades. Por exemplo, Rembrandt non o chamou así cando o pintou (cara 1642), pero no século XIX o deterioro era tal que en efecto parecía representar unha garda nocturna, e de aí o título. Ao restaurala descubriuse que a escena desenvólvese en realidade no interior dun portalón no que se cola un potente raio de luz do exterior. Os representados son a Compañía de Arcabuceiros de Amsterdam, unha especie de garda da cidade, que encargou esta obra para colgar nunha enorme parede da súa sede. Tan enorme, que cando se trasladou de edificio, tiveron que recortala por dous lados (sacrilexio!) para que collese na súa nova ubicación

Se vos fixades, non é un retrato estático, non están posando. Como boa pintura barroca, nela hai acción, movemento, dinamismo. Algún tipo de misión está esixindo a súa mobilización inmediata. Prepáranse os tambores, lanzas, arcabuces, bandeiras... Por outra parte úsase o claroscuro: xógase coas luces e sombras para destacar a escena central e, xa dentro do grupo, fronte ao tenebrismo que domina o cadro, a luz amósanos unha nena inesperada, cun galo pendurado da cintura: unha forma moi orixinal de representar o emblema da Compañía.

Que penurias leva pasado este cadro... Ademais de ser recortado no XVIII, durante a II Guerra Mundial pasou oculta varios anos en búnkers ou refuxios soterrados, para evitar calquera dano. Chegouse incluso a separar o lenzo do seu marco orixinal para gardalo enrolado nun tubo. Anos despois, xa restaurada a pintura e colgada no Rijksmuseum, foi atacada en dúas ocasións: a primeira cun coitelo; e a última con ácido... Pero afortunadamente aí segue, dando guerra. Máis viva cá nunca...

Comentarios

  1. Sandra5/4/13

    Encantoume!! :-) Moi boa idea e forma de anunciar a reapertura do museo, gustaríame haber estado nese centro comercial cando fixeron a representación. E tamén me gustou a historia do cadro, non sei como se conserva!! con todo o que leva pasado!!, pero esta aí e o grande!! merecedor de tal representación e de que esté "máis vivo que nunca" coma dis ti Miguel.

    ResponderEliminar
  2. Si, foi unha idea moi orixinal. Seguro que cando volvan poñerse fronte a este cadro, moitas desas persoas o verán con outros ollos...

    Se cada vez que vísemos unha pintura os seus protagonistas saíran a perseguirnos ou nos envolveran coa súa historia, as pinacotecas serían o mellor parque temático do mundo. Aínda que no fondo, ver un cadro xa é un pouco iso... deterse nas formas, nas cores, recoñecer emocións, facerse preguntas, sacar a pasear a nosa imaxinación para poñela sobre a do pintor.

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...