Saltar ao contido principal

Jethro Tull: Rock e Revolución Agraria

Jethro Tull era unha banda de rock sen nome, ata que un axente afeccionado á Historia lle puxo este antes de actuar nun local de Londres. Alí gustaron tanto que foi o primeiro local que os chamou para que volveran tocar, polo que decidiron quedar co nome. Desde entón a hoxe, Jethro Tull, un dos grupos máis antigos de rock aínda en actividade, conta trinta discos e máis de oitenta millóns de copias vendidas en todo o mundo. Nos anos 70, a súa fama foi tal que tiveron que encher catro días o Madison Square Garden de New York, para que todo o público interesado puidese ver o seu concerto. Rock, Blues, Folk... Guitarras, batería, gaita, laud, mandolina, balalaica, saxo, armónica... A súa música é tan orixinal que ás veces resulta difícil clasificala. Pero sempre resulta recoñecible pola flauta e o aspecto inconfundible de Ian Anderson, fundador, cantante e autor de todas as cancións do grupo desde hai máis de corenta anos.

Locomotive Breath, é unha canción do seu disco Aqualung, de 1971. En España estabamos daquela en plena ditadura franquista, e este tema foi censurado. Así que conseguir aquí o disco co tema enteiro, sen censuras, converteuse axiña nalgo moi cotizado. Como a liberdade de escoitalo agora...




Pero imos ver, Miguel... xa abonda de enredos! 
Que raio terá que ver a música esta coa Revolución Agraria, ou coa propia Historia? 

Pois ten, amigos. Porque Jethro Tull era, nin máis nin menos que o nome do agrónomo inglés que inventou a primeira máquina agrícola da Historia da Humanidade. Era 1701: Antigo Réxime e nin sombra de máquinas no campo. E o tal Jethro Tull, obsesionado por lograr sementar enormes extensións co menor número posible de homes, vai e asombra a toda a parroquia ideando unha Sementadora Mecánica

Mentres os demais empurraban traballosamente o arado antes de tirar as sementes ao chou sobre a terra ou de plantalas a man aquí e alá, a flamante sementadora de Jethro, tirada por animais, ía introducindo ela soa as sementes na terra, deixándoas á profundidade exacta e formando filas perfectas. Aí é nada. O traballo era así infinitamente máis rápido, cómodo e eficiente, xa que aproveitábase máis a leira, e ademais os grans, ben separados, medraban e maduraban mellor. 

Pero en fin, xa sabedes... Ninguén é profeta na súa terra. Os agricultores e os propietarios, máis amigos da tradición cá dos inventos, asustáronse tanto que negáronse a utilizala. Onde Jethro vía progreso, eles só vían medo ao cambioPor iso, Jethro Tull, que era un crac e un adiantado ao seu tempo, morreu sen saber dúas cousas:

Que a súa sementadora mecánica convertiríase 
nun dos maiores impulsos da revolución agraria.

E que tres séculos máis tarde,
unha banda de rock pasearía o seu nome por todo o mundo,
facéndoo grande, mítico e imborrable para sempre.

Agora tamén para vós, espero.
Ai, se todas as máquinas sonasen a rock!

Comentarios

Publicacións populares deste blog

6º Concurso CineHistoria

Despois de 5 edicións, non pensaríades que deixaríamos acabar o curso sen o noso concurso favorito, non...? Pois benvidos a CineHistoria! , o certame de minicríticas de cine máis famoso da comarca!  Velaquí as 40 críticas (en formato orixinal) desta edición,. Podedes lelas todiñas nos comentarios! As normas e o sentido do concurso xa o sabedes , pero por se acaso...: Para quen? Participan os meus alumnos de Historia de 1º de Bacharelato . Este ano, 40. Que teñen que facer? Eu reparto unha listaxe dunhas 50 pelis .  Cada un deles ten que elixir unha para ver antes dunha data límite. Condición obrigada: que non a viran nunca!  Onde e cando? Cando acabou o tempo para ver as pelis, un día, sen previo aviso reparto en clase un papel.  Cada participante ten 8 liñas e uns 20 minutos para escribir . Como facelo? A crítica debe ser algo máis que un resumo. Debe ter opinión, análise, orixinalidade e, sobre todo, espertar unha emoción no que le. Prohibido deix

V Concurso CineHistoria

Os bos costumes non se poden perder. Por iso, había que volver coa quinta edición do Concurso máis lonxevo (creo) do noso instituto.  Como cada ano, convoco aos meus alumnos de Historia do Mundo Contemporáneo (1º Bacharelato) a un certame, que non é máis que unha escusa para ver cine... e, a través dese cine, para tecer lazos invisibles coa Historia, ou sinxelamente coa vida .  Que como o facemos? Doado. Entrego unha lista ampla de películas coas que un se pode achegar á Historia (ou ao bo cine); concedemos un prazo de tempo para que cada alumno poida ver polo menos unha delas; e cando todos teñen visto xa a súa peli, chego un día por sorpresa a clase e exclamo: " Aquí comeza o Concurso de Críticas CineHistoria! ";  ese día, nun silencio de 20 minutos e baixo pseudónimo, cada alumno esfórzase por escribir a crítica da peli que viu, sabendo que debe facelo da forma máis persoal, orixinal e efectiva posible...   Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o V CONCURS

III Concurso CineHistoria

Como cada curso, e xa van tres, en 1º de Bacharelato empregamos a Historia como unha escusa para ver cine... Ou será que usamos o cine como escusa para ver a Historia? O funcionamento é sinxelo. Entrego unha lista de películas por época histórica, concedo un prazo amplo para ver unha delas e despois realizamos un concurso de críticas onde cada un busca unha forma orixinal e breve de falar da peli que elixiu... Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o  III CONCURSO CINE HISTORIA  de 1º Bacharelato! 49 películas na lista. 41 candidatos que escribiron a súa minicrítica (8 liñas). 3 pelis de premio (as da imaxe) para as 3 mellores! A partir desta tarde podedes lelas todas, nos Comentarios  desta entrada. Este Xoves 4 , na clase e no blog:  Gañadores, Premio e Foto! Sorte a todos!