Saltar ao contido principal

O día que Maradona se vingou

En 1986 Maradona vingouse para toda a eternidade. Eran cuartos de final do mundial de fútbol, e o rival escocía que metía medo: Inglaterra. Partido de alta tensión. E é que só catro anos antes Arxentina e Reino Unido enfrontáranse nunha guerra polo control das Illas Malvinas; ese arquipélago situado no Atlántico fronte a costas arxentinas, pero baixo dominio británico desde o século XIX, cando o imperio español en América se foi a tomar por saco. 




Viámolo na clase a semana pasada: cómo os arxentinos, nin cortos nin perezosos, atacaron e invadiron ao bestia as illas; e como Reino Unido respondeu enviando ao lugar o máis granado da súa flota naval, para restablecer as cousas á situación anterior: Malvinas británicas (Falklands, as chaman eles; nin o nome lles deixaron) e aquí non pasou nada. Pero nestas que, catro anos despois, xógase o Mundial de Fútbol en México, e a sorte quere que ambos países se enfronten de novo, desta vez cun balón de por medio e no deporte que precisamente inventaron os ingleses: o fútbol. E entón, apareceu un deus con pelos (El Diez, Pelusa, El Pibe, Barrilete Cósmico, Diegol... Maradona) para marcar dous golazos e mandar aos ingleses a paseo e de volta á súa casa. E qué dous goles: o 1º coa man! (clic AQUÍ); e o 2º, facendo o que aínda hoxe moitos consideran o mellor gol da historia:



Ao que retransmitía en Arxentina case lle dá algo. Pero non era para menos. Era unha vinganza en toda regla:  as Malvinas serían inglesas; pero Arxentina íase dar o gustazo de botar fóra a Inglaterra. E despois, enriba, o de gañar aquel mundial. Por certo, o mellor gol da historia... con permiso do de Messi, que é cuspidiño: a proba AQUÍ.

E como aínda hoxe (32 anos despois) seguen ás voltas con iso, tirando de prensa e de historia, fomos entendendo que tanta tensión e chulería por ambos bandos oculta en realidade un interese económico moi especial: as enormes reservas de petróleo que alí quedan intactas e por explotar. O de sempre, e polo de sempre. Pero neste caso, co fútbol servindo como terapia de choque. Que, ao fin e ao cabo, é unha das funcións sociais deste deporte. Non?

Comentarios

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...