Saltar ao contido principal

"Unha noite"... desapareceron (libres)

Branco e negro. Así é o reflexo da vida no espello gris das páxinas dos xornais: guerras, desemprego, crise, corrupción, mentiras, manipulación, inxustiza, recortes... É preciso remexer e pringarse ben nesas follas chorreantes de inmundicia, para poder descubrir e rescatar un titular que rache en mil pedazos esa miserable ausencia de cor, de luz, de vida, de esperanza fronte aos malos. Pero esta semana, e esa si é noticia, atopeino todo nun. A cor, a luz, a vida, e a esperanza. E os culpables son eles. So hai que velos... e  despois entender a súa historia.

























Javier e Anailín, de vinte anos, están fugados. Ambos seguiron os pasos da súa propia película. Ningún dos dous fora actor antes, ata que alguén dunha produtora británica os descubriu na rúa e lles propuxo rodar unha historia valente e triste, típica xa en Cuba. En Una noche, un grupo de mozos decide fuxir da miseria instalada na illa, e fano da maneira máis radical que existe: subíndose a unha balsa para tentar chegar ás costas de Estados Unidos, cruzando noventa millas de océano aberto, ventos, correntes, quenllas (tiburóns) e outros perigos. Un drama que, como podemos imaxinar, dá argumento suficiente para unha historia ben contada. 

A película rematou, pero eles déronlle un xiro inesperado de realidade. Porque a pasada semana, xunto a outros actores, ambos debían tomar un voo desde Cuba a New York para participar coa película nun festival de cine. Despegaron, aterraron... e desapareceron. Adeus festival e adeus película. A liberdade vale máis que un premio e un billete de volta ás limitacións. Así que supoño que ambos, co filme como exemplo, lanzáronse a abrazala. Elixiron arriscar polo importante e facer unha marca nas súas vidas.

A día de hoxe, Javier e Anailín seguen sen dar noticias do seu paradeiro. Supoño que pedirán asilo político en Estados Unidos, e gústame pensar que llelo concederán. Seguro que non foi unha decisión fácil: atrás deixan familia, amigos, compañeiros, esperanzas (pese a todo) ligadas ao lugar no que naceron e do que eles se senten parte. A emigración nunca é unha opción alegre; si unha porta arriscada a un pouco de luz, de aire fresco, de esperanza, un oco polo que forzarse á oportunidade dunha vida mellor. Unha opción tan valente como triste.

E agora volvede con novos ollos á mesma foto... ¿Acaso é posible miralos e non sorrir?
Déixovos cunha pequena secuencia do tráiler da película. Sana e prometedora como eles: clic AQUÍ.
Por certo: ironías da vida, Javier gañou un premio polo seu traballo nese Festival ao que nunca foi...

Comentarios

Publicacións populares deste blog

Crónica dunha viaxe anunciada

Os de 3º B xa o sabedes . Temos data para unha excursión de tooooodo o día. Non direi nada, so unhas pistas... Imaxes do que nos agarda . Partimos?

Petos de ánimas: o medo como arma

  “ Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás ” . Eso pon nalgúns coma este. Glups. Coñeces os petos de ánimas?... De noite e, coa única luz dunha vela, a imaxe impresiona. E xuro que non a puxen eu. Este está nun cruce de camiños, sobre unha pilastra. As figuras representan tres almas (unha delas con mitra, polo tanto un bispo) ardendo terrorificamente entre enormes lapas de lume no Purgatorio, cunha pomba (o espírito santo) sobre as súas cabezas. Se un se achega ben, aínda é posible descubrir restos da pintura vermella nas lapas, engadindo unha dose extra e moi truculenta de realismo. Qué demo é esto? E por que hai unha vela aí? Explícoche: Un PETO é unha hucha. Non a ves, pero detrás do cirio da foto hai un oco para depositar moedas nunha caixa baixo chave. Chave que por certo tería o párroco. As ÁNIMAS son as almas. Almas de persoas mortas que, por algún motivo, non poden acceder aínda ao ceo. E aí están, pasándoo mal, penando. E dando pena. O PURGATORIO sería ese espaz...

Don Carnal e Dona Coresma: 2019 vs 2021

É curioso. Quería explicar o Carnaval ou Entroido : ese período de excesos permitido pola Igrexa católica para facer máis soportable o que vén despois, a Coresma, un período de corenta e seis días de pouco alimento e moita penintencia, para lembrar o tempo que pasou Xesús no deserto soportando todo tipo de trasnadas de Belcebú.  E quería usar para esa explicación este cadro do sempre espectacular pintor flamengo Brueghel o vello . Un auténtico animal . Tanto, que cinco séculos despois, as súas pinturas seguen tendo algo que atrapa, que cautiva. Neste caso, unha táboa que leva por título O combate entre Don Carnal e Dona Coresma . Unha obra moi do estilo El Bosco, con moito detalle, moito caos, moitas persoas, moita actividade, moitos simbolismos deses que che fan abrir os ollos e darían para vinte programas de Cuarto Milenio... Estaba así, con moito zoom, embobado en descubrir cada recuncho da obra, cando de súpeto pensei... pero se isto somos nós. Si, si! Estes somos nós! A ver,...