Saltar ao contido principal

Cando aprendemos Historia xogando

Esta foi a nosa clase de hoxe en 2º de bacharelato. Adiviñades que están facendo?



Aprendendo, xogando, e manipulando os seus smartphones. Todo a un tempo, tal e como podedes ler na explicación coa que explicaba a imaxe ao publicala na miña conta de Instagram. Unha actividade orixinal, dinámica, divertida e, sobre todo, lúdica. Que nos permitiu repasar os contidos traballados en sesións anteriores sen apenas decatarnos de que estabamos a facelo. E que vén a confirmar, como sempre que levamos ou despregamos un xogo no contexto dunha clase, que xogar non é perder o tempo, senón propoñer un reto, tender unha coidada trampa para aprender ou unir a creatividade e a motivación ao servizo dun obxectivo didáctico. 

Nesta ocasión, utilizamos unha ferramenta nova, plenamente dixital, que nos permitiu converter unha clase nunha especie de "50x15: Quere vostede ser millonario?", pero tamén nunha divertida carreira por seleccionar a opción máis adecuada (ofrecíanse catro posibles respostas) no menor tempo posible en cada unha das preguntas (quince) que eu fora confeccionando para eles. Esta ferramenta chámase Kahoot, e é unha plataforma que permite elaborar cuestionarios para ser xogados desde diferentes dispositivos. Aquí podedes ver o Kahoot co que xogamos hoxe na clase. E neste vídeo, se vos interesa, podedes aprender como se utiliza:


A experiencia, igual que cando xogamos actividades que elaboro con Educaplay, ou cando levo as gafas 3D para achegarnos á realide virtual, foi hiperestimulante desde o primeiro momento. Pero gustaríame dicir que non sempre é necesario recorrer ás últimas tecnoloxías para gamificar o ensino ou introducir matices propios dos xogos nas clases. Ás veces conséguese máis rápido e de maneira igual de eficiente cun pouco de imaxinación e tirando de xogos máis clásicos, pero non por elo menos divertidos ou útiles á hora de repasar ou explicar certos contidos. É o caso dos Tabú, Mïmicas, Indicios ou Debuxo, onde un estudante intenta lograr que o resto do alumnado logre chegar a un concepto oculto, tirando simplemente do que sabe e da súa creatividade. Ou, por poñer un exemplo máis, o do Risk, un xogo de mesa que, debidamente manipulado nas súas regras e obxectivos, pode converterse nunha magnífica oportunidade de comprender algúns dos trazos e problemas máis característicos do imperialismo do XIX, como algunha vez compartín con vós xa neste blog.

Cando ao remate dun curso pregunto (por escrito e baixo anonimato) a todo ao meu alumnado pola calidade das clases que tiveron comigo, polos éxitos e fracasos do meu traballo con eles, este, o do xogo, aparece sempre no lado do que valoran como un éxito. E non é porque sexa "xogar"; é, como eles explican, porque aprenden sen estudar, porque están motivados, porque lles dá ganas de volver a ter Historia, porque non precisan obrigarse a vencer perezas para aprender... e porque cando si o precisan, séntense con máis animo para facelo. Igualiño que ao resto dos mortais. Así que, como diría o mítico presentador, mans á obra e.... "a xogar!".

Comentarios

  1. Anónimo20/2/19

    Qué divertido! Ata a min me gustaría estar nesa clase, sinto ganas de aprender, ten que ser unha boa experiencia, a seguir facendo clases amenas!!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Grazas por comentar!

Publicacións populares deste blog

6º Concurso CineHistoria

Despois de 5 edicións, non pensaríades que deixaríamos acabar o curso sen o noso concurso favorito, non...? Pois benvidos a CineHistoria! , o certame de minicríticas de cine máis famoso da comarca!  Velaquí as 40 críticas (en formato orixinal) desta edición,. Podedes lelas todiñas nos comentarios! As normas e o sentido do concurso xa o sabedes , pero por se acaso...: Para quen? Participan os meus alumnos de Historia de 1º de Bacharelato . Este ano, 40. Que teñen que facer? Eu reparto unha listaxe dunhas 50 pelis .  Cada un deles ten que elixir unha para ver antes dunha data límite. Condición obrigada: que non a viran nunca!  Onde e cando? Cando acabou o tempo para ver as pelis, un día, sen previo aviso reparto en clase un papel.  Cada participante ten 8 liñas e uns 20 minutos para escribir . Como facelo? A crítica debe ser algo máis que un resumo. Debe ter opinión, análise, orixinalidade e, sobre todo, espertar unha emoción no que le. Prohibido deix

V Concurso CineHistoria

Os bos costumes non se poden perder. Por iso, había que volver coa quinta edición do Concurso máis lonxevo (creo) do noso instituto.  Como cada ano, convoco aos meus alumnos de Historia do Mundo Contemporáneo (1º Bacharelato) a un certame, que non é máis que unha escusa para ver cine... e, a través dese cine, para tecer lazos invisibles coa Historia, ou sinxelamente coa vida .  Que como o facemos? Doado. Entrego unha lista ampla de películas coas que un se pode achegar á Historia (ou ao bo cine); concedemos un prazo de tempo para que cada alumno poida ver polo menos unha delas; e cando todos teñen visto xa a súa peli, chego un día por sorpresa a clase e exclamo: " Aquí comeza o Concurso de Críticas CineHistoria! ";  ese día, nun silencio de 20 minutos e baixo pseudónimo, cada alumno esfórzase por escribir a crítica da peli que viu, sabendo que debe facelo da forma máis persoal, orixinal e efectiva posible...   Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o V CONCURS

III Concurso CineHistoria

Como cada curso, e xa van tres, en 1º de Bacharelato empregamos a Historia como unha escusa para ver cine... Ou será que usamos o cine como escusa para ver a Historia? O funcionamento é sinxelo. Entrego unha lista de películas por época histórica, concedo un prazo amplo para ver unha delas e despois realizamos un concurso de críticas onde cada un busca unha forma orixinal e breve de falar da peli que elixiu... Con que premio? Con cal vai ser! Aquí comeza o  III CONCURSO CINE HISTORIA  de 1º Bacharelato! 49 películas na lista. 41 candidatos que escribiron a súa minicrítica (8 liñas). 3 pelis de premio (as da imaxe) para as 3 mellores! A partir desta tarde podedes lelas todas, nos Comentarios  desta entrada. Este Xoves 4 , na clase e no blog:  Gañadores, Premio e Foto! Sorte a todos!